اردوغان: به زودی کارهای ناتمام خود را در سوریه به اتمام خواهیم رساند

سرویس ترکیه - اردوغان در سخنانی از عملیات قریب الوقوع در کردستان سوریه خبر داد و گفت که به زودی کارهایی که در سوریه ناتمام مانده اند، به اتمام خواهد رساند.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی با اشاره به تداوم عملیات و کردستان عراق و وسوریه، به طور ضمنی از عملیات قریب الوقوع ترکیه در کردستان سوریه خبر داد و گفت که به زودی کارهایی که در سوریه ناتمام مانده اند، به اتمام خواهد رساند.

اردوغان روز گذشته پس از نشست هیات دولت در کاخ ریاست جمهوری در بش‌تپه آنکارا، درباره سفر اخیر خود به عراق گفت: «سفر به عراق که پس از یک وقفه 13 ساله و با همراهی یک هیأت بزرگ انجام شد، هم از نظر نتایج و هم از نظر پیام هایی که دارد، اهمیت تاریخی دارد.»

اردوغان: به زودی کارهای ناتمام خود را در سوریه به اتمام خواهیم رساند

توافقات با دولت عراق 

اردوغان با بیان اینکه آنها با رئیس جمهور و نخست وزیر عراق درباره برخی موضوعات مشترک از جمله مسائل امنیتی، حمل و نقل، انرژی و آب به تفصیل گفتگو کرده اند، گفت: دو دولت در این سفر 27 توافق نامه در زمینه های مختلف امضا کرده اند.

اردوغان با تاکید بر اینکه دو دولت با توافق چهارگانه امضا شده در مورد پروژه جاده توسعه که آینده منطقه را تعیین می کند، از آستانه حساس دیگری عبور کرده اند، خاطرنشان کرد: آنها (مقامات دولت عراق) می خواهند حجم تجارت را که در حال حاضر در سطح 20 میلیارد دلار است، به سطوح بالاتر افزایش دهند.

تداوم عملیات علیه PKK

اردوغان با اشاره به اینکه اعلام PKK به عنوان یک سازمان ممنوعه از سوی دولت عراق، گام مهمی در زمینه مبارزه با تروریسم است، گفت: «ما همچنین گفتیم که انتظار داریم PKK به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شود.»

اردوغان با اشاره به نشست های خود با ترکمن های عراق گفت: «در نشست های خود با برادران ترکمن عراقی خود به آنها گفتیم که در کنار آنها هستیم.»

اردوغان: به زودی کارهای ناتمام خود را در سوریه به اتمام خواهیم رساند

دیدارهای مثبت و سازنده در اربیل

اردوغان درباره دیدار های خود در اربیل آنها را «دوستانه، سازنده و مثبت» ارزیابی کرد.

اردوغان گفت: «بی توجه به این که PKK است یا داعش، بلای تروریسم تهدیدی بزرگ هم برای عراق و هم ترکیه است. توسعه اقتصادی منطقه و صلح و ثبات سیاسی تنها با از بین بردن تهدید تروریستی امکان پذیر است.»

به زودی کارهای ناتمام خود را در سوریه تمام می کنیم

اردوغان افزود: «در دوره آتی به گروه تجزیه‌طلب که فضای مانورش در نتیجه عملیات‌مان در عراق و سوریه تنگ شده است، ضربه بزرگی خواهیم زد. ما از انجام هر کاری که لازم است برای اطمینان از اینکه فرزندانمان در فضایی عاری از تروریسم زندگی می کنند دریغ نخواهیم کرد. وقتی زمان و ساعتش فرا رسد، ما قطعاً کارهای ناتمام خود را در سوریه که به دلیل شکستن وعده‌های داده شده توسط متحدان‌مان ناتمام مانده بود، به پایان خواهیم رساند.»

اردوغان: به زودی کارهای ناتمام خود را در سوریه به اتمام خواهیم رساند

منبع: آناتولی ترکی

کد خبر 2770247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha