دیدار هیأت مدیریت خودگردان با نماینده پارلمان اتریش در وین

سرویس سوریه - ضمن دیدار هیأتی از AANES با «اوا ارنست» نماینده پارلمان اتریش از حزب سبز این کشور، دو طرف در این دیدار عنوان کردند که دولت ترکیه با استفاده از مشغولیت جامعه جهانی به جنگ غزه، حملات خود را به کردستان سوریه افزایش می‌دهد.

به گزارش کردپرس، هیأتی از مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) با «اوا ارنست» نماینده پارلمان اتریش از حزب سبز این کشور دیدار کرد و در این دیدار عنوان شد که دولت ترکیه با استفاده از مشغولیت جامعه جهانی به جنگ در نوار غزه، حملات خود را به شمال و شرق سوریه افزایش می‌دهد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، «عبدالکریم عمر» نماینده AANES در اروپا، «مزگین احمد» مسئول روابط خارجی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(PYD) در اروپا و «آری ملان» نماینده AANES در اتریش روز پنجشنبه با «اوا ارنست» نماینده پارلمان اتریش از حزب سبز این کشور دیدار کردند.

در این نشست که در ساختمان پارلمان  اتریش در وین برگزار شد، موضوعات زیادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار تحولات سوریه و مناطق شمال و شرق سوریه مورد ارزیابی قرار گرفت.

همچنین موانع سیاسی، انسانی، اقتصادی و امنیتی بر سر راه AANES تشریح شد.

اعضای هیأت AANES به تأثیر جنگ در نوار غزه بر وضعیت شمال و شرق سوریه پرداختند و گفتند که دولت ترکیه از مشغولیت جامعه جهانی به جنگ در نوار غزه استفاده می‌کند و حملات خود را علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های منطقه افزایش می‌دهد.

اعضای این هیأت تشریح کردند که دولت ترکیه، ایستگاه‌های برق، آب و گاز را با هواپیماهای جنگی و هواپیماهای بدون سرنشین هدف قرار داده است و همچنین یادآور شدند که دولت ترکیه به نهادهای خدماتی و مدنی حمله می‌کند و در حمله ارتش ترکیه به چاپخانه «سیماو» در کردستان سوریه ۸ تن جان خود را از دست دادند.

اعضای این هیأت در ادامه اظهار داشتند که ادامه حملات ممکن است راه را برای مهاجرت ساکنان به اروپا باز کند و داعش را نیز زنده کند.

اعضای هیأت AANES همچنین درباره حملات نیروهای تحت حمایت دولت مرکزی سوریه به پایگاه‌های ائتلاف بین‌المللی و نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) صحبت کردند و اعلام کردند که این اقدام امنیت منطقه را تضعیف می‌کند.

آنها همچنین گفتند: «افزایش حملات هسته‌های داعش به منطقه نشان می‌دهد که داعش از تلاش‌ها برای بدتر کردن امنیت منطقه سوء استفاده می‌کند، بنابراین اگر جامعه جهانی بخواهد از مهاجرت مردم منطقه جلوگیری کند و مبارزه با تروریسم را ادامه دهد باید به تعهدات خود عمل کند و از AANES در زمینه‌های سیاسی، انسانی و نظامی و غیره حمایت کند.»

«اوا ارنست» نماینده پارلمان اتریش نیز حملات ترکیه و تلاش آن برای ایجاد منطقه نظامی در داخل سوریه را مغایر با قوانین بین‌المللی دانست و در سخنان خود گفت: «با وجود اینکه ترکیه عضو ناتو و شریک اتریش است، اما به صورت خودسر عمل می‌کند و تمام کمک‌هایی که به منطقه ارسال می‌شود را از بین می‌برد، در نتیجه شرایط انسانی در شمال و شرق سوریه پیچیده‌تر می‌شود و تلاش برای بازسازی این مناطق امکان‌پذیر نیست.»

اوا ارنست افزود: «ما به عنوان حزب سبز از اتحادیه اروپا می‌خواهیم حملات ترکیه به شمال و شرق سوریه را محکوم کند. این حملات امنیت منطقه را تهدید می‌کند و مهاجرت را افزایش می‌دهد و مانع از تلاش‌ها برای پایان دادن به رنج‌های انسانی می شود. بر همین اساس ما از اتحادیه اروپا می‌خواهیم که تلاش کند تا فورا جنایات ترکیه در منطقه را متوقف کنند.»

«ایوا ارنست»نماینده پارلمان اتریش در ادامه، از این که جامعه بین‌الملل درخواست‌های AANES برای استرداد اعضای داعش که در زندان‌های شمال و شرق سوریه هستند را بدون جواب گذاشته، ابراز ناخرسندی کرد و گفت: «هسته‌های داعش نه تنها در اردوگاه‌ها و زندان‌های شمال و شرق سوریه هستندگبلکه در منطقه نیز حضور دارند و با این وجود تمام دنیا در خطر است.

در پایان این نشست اعضای هیأت AANES و «ایوا ارنست» نماینده پارلمان به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. آنها در مورد وضعیت شمال و شرق سوریه و موفقیت‌هایی که AANES به دست آورده، اظهار نظر کردند.

کد خبر 2769266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha