دیدار هیأتی از مدیریت خودگردان با نماینده پارلمان و سخنگوی حزب دموکرات آزاد آلمان

سرویس سوریه - هیأتی به نمایندگی از مدیریت خودگردان با «اولریش لخت» نماینده پارلمان آلمان و سخنگوی FDP در ساختمان پارلمان آلمان دیدار کرد.

به گزارش کردپرس، هیأتی از مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) با «اولریش لخت» نماینده پارلمان آلمان و سخنگوی حزب دموکرات آزاد(FDP) در ساختمان پارلمان آلمان دیدار کرد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، هیأت AANES متشکل از «عبدالکریم عمر» نماینده مدیریت خودگردان در اروپا، «نذیره گویره» رئیس مشترک حزب اتحاد سوریانی و «خالد درویش» نماینده مدیریت خودگردان در آلمان بود.

در این دیدار نماینده هیأت AANES در مورد آخرین تحولات منطقه صحبت کرد و گفت: «دولت ترکیه به حملات خود علیه شمال و شرق سوریه ادامه می دهد. در نتیجه، علاوه بر هدف قرار گرفن امنیت و ثبات منطقه، خسارات مادی و جانی زیادی نیز روی می‌دهد.»

این نماینده در ادامه به حملات ماه اکتبر ترکیه به شمال و شرق سوریه اشاره کرد و افزود: « در آن حملات برنامه‌ریزی شده، زیرساخت‌ها و اماکن راهبردی و خدماتی مانند ایستگاه‌های گاز، نفت، برق و آب مورد هدف قرار گرفت و پس از حملات ترکیه، میلیون‌ها شهروند شمال و شرق سوریه از این خدمات محروم شدند.»

این نماینده افزود: «این حمله نقض آشکار قوانین بین‌المللی و بشردوستانه است. زیرا جان میلیون‌ها شهروند را تهدید می‌کند. در نتیجه شرایط انسانی را پیچیده می‌کند و شهروندان را به سمت امواج جدید مهاجرت سوق می‌دهد.»

نماینده مدیریت خودگردان در این دیدار از دولت آلمان و نیروهای بین‌المللی خواست تا برای بازسازی ساختمان‌های ویران‌شده در اثر حملات دولت ترکیه به شمال و شرق سوریه کمک و حمایت کنند و همچنین خواستار حمایت از درخواست AANES برای اعزام کمیته بین‌المللی برای بررسی واقعیات خسارات مادی و جانی ناشی از حملات دولت ترکیه شد و گفت که این حملات طبق قوانین بین‌المللی جنایت جنگی است.

همچنین نماینده این هیأت اظهار داشت که اولین گروهی که از حملات و تهدیدهای مستمر دولت ترکیه علیه مناطق شمال و شرق سوریه منتفع می شود داعش است و ادامه داد: « نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) ارتشی هستند که داعش را شکست دادند اما داعش همچنان از طریق هسته‌های مخفی خود در برخی مناطق فعال است و آنها بیشتر بر روی گسترش عقاید و ایدئولوژی خود در میان حامیان خود کار می‌کنند و در عین حال داعش تلاش می‌کند از شکاف‌های امنیتی که با حملات ترکیه ایجاد می‌شود استفاده کند.

این نماینده در پایان تصریح کرد: «نیروهای بین‌المللی باید به وظایف خود در برابر AANES عمل کنند و به سرعت به پرونده زندانیان و خانواده‌های داعش در شمال و شرق سوریه بپردازند. از آنجایی که اقامت هزاران زندانی داعش در زندان‌های مناطق مدیریت خودگردان نشان از خطرات بزرگی دارد اگر فرصت از دست برود احتمال بازگشت مجدد داعش وجود دارد.»

از سوی دیگر، «اولریش لخت» نماینده پارلمان آلمان و سخنگوی FDP نیز گفت که تحولات سوریه را از نزدیک دنبال می‌کنند و معتقدند که برای حل سیاسی بحران سوریه نیاز به اقدام فوری وجود دارد و این اقدامات باید مطابق با تصمیمات بین‌المللی مربوطه باشد تا منافع تمام مردم سوریه تامین شود.

اولریش لخت بر لزوم حفاظت از امنیت و ثبات در مناطق شمال و شرق سوریه تاکید کرد و گفت که آنها آماده ارائه هر گونه حمایت و کمک برای بهبود شرایط انسانی و اقتصادی این مناطق هستند.

لخت در ادامه اظهار داشت که آنها و AANES در مبارزه با تروریسم شریک هستند و اهمیت زیادی برای ادامه این همکاری و تقویت آن تا زمانی که داعش و همه سازمان های مشابه نابود شوند، قائل هستند.

اولریش لخت در پایان سخنان خود گفت که مسئولیت این پرونده تنها بر عهده مدیریت خودگردان نیست، بلکه نیروهای بین‌المللی نیز مسئول این پرونده هستند و بر این اساس آن نیروها باید به همکاری خود با اداره خودمختار ادامه دهند.

لازم له ذکر است که حزب دموکرات آزاد(FDP) حزبی سیاسی لیبرال بازار آزاد در آلمان است. این حزب عضوی از انترناسیونال لیبرال و حزب رفرم و لیبرال دموکرات اروپا است.

کد خبر 2763917

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha