دیدار هیأتی از مدیریت خودگردان با نمایندگان پارلمان دانمارک

سرویس سوریه - هیأتی از AANES با نمایندگان پارلمان دانمارک در مورد مسائل مربوط به مدیریت خودگردان، پرونده اعضا و خانواده‌های داعش و حملات ارتش ترکیه بحث و گفتگو کردند.

به گزارش کردپرس، هیأتی از مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) با نمایندگان پارلمان دانمارک در مورد مسائل مربوط به مدیریت خودگردان، پرونده اعضای خانواده‌های داعش ساکن در اردوگاه‌های شمال و شرق سوریه و حملات ارتش ترکیه بحث و گفتگو کردند.

به نوشته آژانس خبری هاوار, «عبدالکریم عمر» نماینده AANES در اروپا، «دارا مصطفی» و «آلان منصور» نمایندگان AANES در دانمارک با «سورن سوندرگارد» عضو کمیته روابط خارجی پارلمان دانمارک و «ابراهیم بنلی» عضو مجلس شهرداری هرلوف از حزب فهرست متحد دیدار کردند.

در این دیدار، عمدتا مسائل مربوط سوریه و به طور ویژه مسائل مربوط به شمال و شرق سوریه، موانع سیاسی، اقتصادی و امنیتی در برابر AANES مانند پرونده اعضای داعش و خانواده‌های آنها و همچنین تصمیم AANES برای محاکمه این اعضای داعش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار همچنین حملات ارتش ترکیه به زیرساخت‌های منطقه و موسسات خدماتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نمایندگان AANES اعلام کردند که باید کمیته حقیقت یاب به شمال و شرق سوریه و مناطق تحت تصرف ترکیه اعزام شود تا جنایات دولت ترکیه مورد بررسی قرار گیرد.

سورن سوندرگارد و ابراهیم بنلی نیز در این دیدار تاکید کردند که به عنوان حزب فهرست متحد، موضع آنها در حمایت از AANES و در برابر حملات ترکیه ثابت است.

در پایان، دو طرف بر ادامه تبادلات و تبادل نظر و اطلاعات برای رساندن صدای مردم سوریه و حمایت مستمر بین‌المللی از AANEs توافق کردند.

لازم به ذکر است که حزب فهرست متحد دانمارک یکی از اولین احزابی است که در جریان حمله داعش به کوبانی از AANES حمایت کرد.

کد خبر 2764321

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha