پرونده حملات ارتش ترکیه به کردستان سوریه توسط مدیریت خودگردان به نهادهای بین‌المللی ارسال شد

سرویس سوریه - مدیریت خودگردان پرونده‌ای در رابطه با حملات اخیر دولت ترکیه تهیه و به سازمان ملل، اتحادیه اروپا و چندین کشور دیگر ارسال کرد.

بە گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه پرونده‌ای را در رابطه با حملات دولت ترکیه به شمال و شرق سوریه تهیه و به سازمان ملل، اتحادیه اروپا و چندین کشور دیگر ارسال کرد.

به نوشته آژانس خبری فرات، مدیریت خودگردان پرونده مستندی از حملات ارتش ترکیه به شمال و شرق سوریه در تاریخ ۴ تا ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ تهیه کرده است.

بر اساس این پرونده، ارتش ترکیه ۲۲۴ نقطه را با ۳۰۴ حمله هوایی و زمینی هدف قرار داده که از این تعداد ۲۲۴ نقطه با توپ و سلاح سنگین و ۸۳ نقطه با هواپیماهای بدون سرنشین و جنگنده هدف قرار گرفته‌اند.

مدیریت خودگردان در این پرونده اعلام کرد که دولت ترکیه ایستگاه‌های برق، ایستگاه‌های نفت و مراکز بهداشتی، اطراف اردوگاه‌های واشوکانی و روژ و ده‌ها روستای غیرنظامی را هدف قرار داده است.

همچنین اظهار داشت که در نتیجه این حملات ۴۷ تن جان خود را از دست دادند که ۵ تن از آنها اهل روستاهای کوبانی هستند، ۵۵ تن زخمی و ۵۶ میلیون دلار نیز به این مناطق خسارت وارد شده است.

دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان تایید کرد که پرونده را از طریق ایمیل به طرف‌های زیر ارسال کرده است: «آنتونیو گوترش» دفتر دبیر کل سازمان ملل متحد. «مارتین گریفیث» معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور منابع انسانی. «گیر پدرسن» نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه. نمایندگی‌های آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، سوئد، فنلاند، هلند و یونان در سازمان ملل در ژنو. شورای حقوق بشر سازمان ملل. کمیته تحقیقات سازمان ملل. وزارت امور خارجه سوئیس. سازمان SİTİM سوئیس. کنفرانس مطالعات عالی ژنو. سازمان عفو بین‌الملل. سازمان دیده‌بان حقوق بشر. آژانس‌های مطبوعاتی داخلی و بین‌المللی. وزارتخانه‌های امور خارجه اتحادیه اروپا، بلژیک و هلند. نمایندگان پارلمان اروپا و بلژیک.‌ شخصیت‌ها و احزاب سیاسی بلژیک، هلند و لوکزامبورگ. نهادهای جامعه مدنی و سازمان‌های محلی و بین‌المللی بلژیک. دفتر نخست وزیر اتریش، روسای جمهور و اعضای پارلمان‌های اتریش و محلی و اروپایی و رهبران احزاب. وزارت امور خارجه اتحادیه اروپا. سازمانهای بین‌المللی و دفاتر آنها در اتریش، رسانه‌ها ، مراکز تحقیقاتی و سازمان‌های بشردوستانه.

کد خبر 2762378

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha