موضع رسمی شرکت «دانا گاز» در خصوص حمله به میدان گازی «کورمور»

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ تعدا مجروحان حمله به میدان گازی کورمور به ۸ نفر رسید، شرکت دانا گاز اعلام کرد روند تولید گاز را در این میدان به صورت موقت متوقف کرده است هر زمان از ایمنی فعالیت در زمینه تولید در این میدان اطمینان حاصل کرد روند تولید از سرگرفته خواهد شد و بر تعهد خود نسبت به مردم کُرد مجددا تاکید کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری باسنیوز، روز دوشنبه شرکت دانا گاز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ایمنی کار و سلامت و حفظ جان کارمندان و پیمانکاران برای شرکت دانا گاز اهمیت فراوانی دارد.

این شرکت تصریح کرد هرچند پس از حمله اخیر آسیبی اندکی به تاسیسات و تجهیزات و بخشهای میدان وارد شده است اما روند تولید را به صورت موقت متوقف کرده‌ایم و روشهای فعالیت خود را تغییر داده‌ایم.

شامگاه ۲۶ ماه آوریل راس ساعت ۶:۴۰  انبار میعانات گازی میدان گازی کورمور مورد هدف پهبادی قرار گرفت و در پی آن ۴ کارمند شرکت دانه گاز کشته و ۸ تن دیگر زخمی شدند. شرکت دانا گاز با ترویستی خواندن این اقدام اعلام کرد این رویداد یک رویداد تراژدیک (غم انگیز) بود و در زمانی اتفاق افتاد که کارمندان مشغول تعمیر انبار بودند.

شرکت دانه گاز ضمن اظهار تسلیت به خانواده‌های قربانیان این حادثه  اعلام کرد هر کاری را برای حمایت و کمک به آسیب دیدگان این رویداد انجام خواهیم داد.

همزمان این شرکت اشاره کرد با هر دو دولت اقلیم کردستان و عراق در بالاترین سطح برای یافتن عاملان این حمله و مجازات کردن آنها در تماس هستند و بر تشدید اقدامات و تدابیر امنیتی به منظور از سرگیری تولید گاز در میدان گازی کورمور تاکید کرد.

در بیانیه شرکت دانا گاز تاکید شده است به محض ایمن شدن شرایط انجام فعالیتها، تولید گاز میدان گازی کورمور از سرخواهند گرفت و پایبندی خود را به مردم کردستان و عراق و متحدین آنها مجددا تکرار کرد.

به دنبال حمله به میدان گازی کورمور تولید برق در اقلیم کردستان کاهش پیدا کرده است.

بلافاصله پس از این رویداد مسرور بارزانی رئیس دولت اقلیم کردستان در پیامی اعلام کرد بر اساس اطلاعات اولیه این حمله در منطقی نزدیک به خاک عراق انجام گرفته است.

کد خبر 2769925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha