مدیریت خودگردان روابط خود را با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس گسترش می دهد

سرویس سوریه - یک روزنامه روسی از قصد مدیریت خودگردان برای تقویت روابط خود با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و افتتاح نمایندگی در تعدادی از این کشورها خبر داد.

به گزارش کردپرس، روزنامه «نیزافیسمایا گازته» روسی در گزارشی اعلام کرد که مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) قصد دارد روابط خود را با کشورهای موسوم به شورای همکاری خلیج فارس تقویت ببخشد و در تعدادی از این کشورها نمایندگی افتتاح کند.

به نوشته آژانس خبری شارپرس، روزنامه «نیزافیسمایا گازته» در گزارش خود اظهار داشت که پس از تهدیدهای اخیر ترکیه مبنی بر حمله به نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF)، AANES خواستار تقویت روابط خود با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس شده است.

این روزنامه روسی تصریح کرد که احتمال آن وجود دارد که تلاش AANES در حیطه دیپلماسی مرتبط با تقویت گفتگوهای داخلی ایالات متحده آمریکا مبنی بر خارج کردن نیروهای این کشور از سوریه باشد.

در بخش دیگری از گزارش این روزنامه روسی آمده است که روابط SDF و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مسئله عجیبی نیست، با این استدلال که حضور پرقدرت کشورهای حاشیه خلیج فارس در شمال و شرق سوریه با در نظر گرفتن درگیری‌های قدرت‌ها در سالهای اخیر در این منطقه می‌تواند منطقی باشد.   

در این گزارش همچنین آمده است که قبایل عرب ساکن در مناطق تحت کنترل SDF که مخالف قدرت گرفتن کردها هستند، پیوندی خانوادگی با کشورهای حاشیه خلیج فارس دارند،  به همین دلیل سپردن چندین حوزه در شمال و شرق سوریه به کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌تواند ناآرامی‌ها و نارضایتی‌های این قبایل را ساکت کند.

کد خبر 2770336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha