مصرف گاز در کردستان ۳۰ درصد افزایش یافت

سرویس کروستان - مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: با توجه به بارش برف و برودت هوا، مصرف گاز طبیعی بخش خانگی در استان نسبت به ۴۸ ساعت گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش کرد پرس, احمد فعله گری گفت: رکورد مصرف گاز در استان در سال جاری شکسته شد و مشترکان کردستانی اکنون روزانه بیش از ۱۵ میلیون مترمکعب گاز مصرف می کنند.

وی با اشاره به اینکه قبل از سامانه بارشی و برودت هوا، مصرف گاز روزانه استان حدود ۱۱ میلیون مترمکعب بود، افزود: با وجود بارش سنگین برف و برودت هوا، تاکنون قطعی گاز یا افت فشار در هیچ نقطه ای از استان گزارش نشده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار کرد: به دلیل اولویت بخش خانگی در بحث تامین انرژی، گاز نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج قطع شد، در حالیکه این واحد تولیدی روزانه در حالت عادی ۲ میلیون مترمکعب مصرف دارد.

فعله گری به قطع گاز کارخانه سیمان بیجار نیز اشاره کرد و ادامه داد: انرژی مورد نیاز این واحد تولیدی و نیروگاه سنندج از سوخت جایگزین یعنی نفتگاز تامین می شود.

وی از مشترکان خواست برای پایداری شبکه، گاز را بهینه مصرف کنند و یادآور شد: مشترکان دمای رفاه(۱۸ تا ۲۱ درجه) را در منزل رعایت کرده و از پرده‌ ضخیم برای پنجره اتاق ها و لباس گرم استفاده کنند.

کد خبر 25726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha