فاز اول ساماندهی مرز باشماق با اعتبار ٦۰ میلیارد تومان آغاز شدە است

سرویس کردستان - استاندار کردستان گفت: فاز نخست ساماندهی مرز باشماق مریوان با اعتبار ٦۰ میلیارد تومان آغاز شدە است.

به گزارش کُرد پرس، بهمن مرادنیا در بازدید از مرز باشماق مریوان و طرح ساماندهی این مرز، اظهار کرد: برای ارتقا و توسعه مرز باشماق طرح ساماندهی این مرز در فاز نخست با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان آغاز شده و در مدت زمان ۱۵ ماه به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه فاز نخست ساماندهی باشماق شامل ساماندهی راه دسترسی و ترانشیب منت است، افزود: برای اتمام کامل طرح ساماندهی مرز باشماق ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و همزمان با فاز نخست تلاش می شود فازهای بعدی نیز اجرا شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه تسهیل و رونق تجارت در مرز باشماق از اولویت های دولت است، ادامه داد: سالانه از این مرز حجم وسیعی از ترانزیت و صادرات کالا صورت می گیرد و ما باید تلاش کنیم که یک مرز آبرومند با زیرساخت های مناسب داشته باشیم.

مرادنیا در ادامه به تشریح اهداف سفر یک روزه خود به شهر مریوان پرداخت و یادآور شد: در این سفر علاوه بر بازدید از جاده جدید سنندج به مریوان در محور تیژتیژ - گاران جلسه مشترک شورای تامین استان و شهرستان در خصوص مشکلات مرزی برگزار شد.

وی همچنین بازدید از کنار گذر شهر مریوان را از دیگر برنامه های انجام شده در این سفر نام برد و بیان کرد: اجرا و اتمام این کنار گذر از مطالبات به حق مردم است که تلاش خواهیم کرد آن را به سرانجام برسانیم.

استاندار کردستان گفت: طرح آبرسانی به مریوان و موضوع سد گاران و تصفیه خانه این شهر از دیگر مباحثی است که در این سفر به آن خواهیم پرداخت.

کد خبر 9875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha