میانگین دسترسی روستاهای بوکان به اینترنت پایین تر از میانگین استانی

سرویس آذربایجان غربی- نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی از محروم بودن ۶۳ روستای بالای ۲۰ خانوار بوکان از اینترنت خبر داد و گفت: میانگین دسترسی روستاهای بوکان به اینترنت بسیار پایین تر از میانگین استانی است

به گزارش کردپرس، انور حبیب زاده، ضمن دعوت مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی و مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان‌غربی به بوکان در جلسه ایی به منظور بررسی آخرین وضعیت اینترنت در روستاهای بوکان گفت: عدم خدمات رسانی به روستاها سبب تخلیه روستا، مهاجرت به شهر و افزایش حاشیه نشینی در شهر بوکان می شود که این حاشیه نشینی تبعات منفی متعددی به همراه می آورد.

او در ادامه از محروم بودن ۶۳ روستای بالای ۲۰ خانوار بوکان از اینترنت خبر داد و افزود: در حالی که میانگین دسترسی روستاهای بوکان به اینترنت بسیار پایین تر از میانگین استانی است اما میانگین شهرهای اطراف بوکان حتی بیشتر از میانگین استانی است، علت این تبعیض چیست؟

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در دیداری که چند ماه قبل با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتم موفق به کسب دستور تحت پوشش قرار گرفتن ٦٣ روستا بوکان شدم که اجرای آن ابلاغ و تامین اعتبار نیز شده، اما اجرایی نشده است.

حبیب زاده افزود: در نتیجه تعلل صورت گرفته و با توجه شرایط اقتصادی کشور ارزش اعتبار تخصیص یافته کاهش پیدا کرده و سئوال این است که چرا این گونه در حق بوکان کوتاهی می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: تامین نشدن تجهیزات مورد نیاز به علت ایجاد نشدن زیر ساخت اینترنت در ٦٣ روستای ابلاغ شده بوکان است.

او افزود: ٧٥ درصد تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد سایت های اینترنت وارداتی هستند و به علت تحریم ها تامین این تجهیزات به سختی صورت می گیرد. البته تا اواخر خرداد ماه ٢ روستای بوکان و تا آخرعمر دولت یازدهم نیز ۱۸ روستای دیگر به اینترنت دسترسی پیدا خواهند کرد.

کد خبر 9796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha