۲۷ واحد صنفی سنندج اخطار بهداشتی گرفتند

سرویس کردستان - رییس مرکز بهداشت و درمان سنندج گفت: ۲۷ واحد صنفی در این شهرستان به علت قصور در اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی در محل کسب خود اخطار ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کردند.

به گزارش کرد پرس, جهانبخش یوسفی اظهار کرد: در ادامه روند اقدامات نظارتی هشت تیم گشت مشترک ستادی از هشت اداره و ۶۲ مکان و در قالب بازدیدهای محیطی کارشناسان این مرکز از ۱۶۸ صنف مختلف و ۱۱ مطب پزشک بازدید و به متخلفان اخطار بهداشتی ارائه دادند.

وی افزود: همچنین در این زمینه ۲۲ اخطاریه صادر شده در گذشته و پنج مورد شکایات مردمی از صنوف نیز مورد پیگیری قرار گرفت .

رییس مرکز بهداشت و درمان سنندج ادامه داد: تیم های نظارتی در ادامه روند اقدامات نظارتی بر سلامت نان خبازی‌ها تعداد ۶ مورد نان این صنوف مورد نمونه برداری قرار گرفت تا میزان نمک استفاده شده در نان و همچنین عدم استفاده از جوش شیرین در نان مورد تایید قرار گیرد.

یوسفی با اشاره به بازدید از ۶۹ مرکز عرضه غذای آماده, یادآور شد: ۱۰۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف و دارای مشخصات (تاریخ مصرف و انقضا) مخدوش کشف و ضبط شد.

وی در زمینه نظارت های مستمر بر اقدامات بهبود کیفیت آب شرب سنندج, بیان کرد: تعداد ۲۴ مورد نمونه برداری در راستای تایید سلامت آب و ۱۶۸ مورد تست کلرسنجی در نقاط مختلف شهر و روستاهای شهرستان انجام شده است.

رییس مرکز بهداشت و درمان سنندج به حضور بازرسان این مرکز در مساجد شهر سنندج در روز عید فطر اشاره کرد و گفت: با توجه به برگزاری نماز عید سعید فطر کارشناسان این مرکز به صورت خیلی فشرده و خاص به تعداد زیادی از مساجد شهر سنندج مراجعه کرده و نسبت به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به امامان جماعت و هیات امنای مساجد در هنگام اجرای فریضه مهم نماز جماعت عید, یادآوری های لازم را ارایه دادند.

یوسفی اظهار کرد: در چهار روز گذشته ۱۹۴ مورد تست کرونا در مراکز ۱۶ ساعته تست کرونا از شهروندان سنندجی انجام گرفته است.

کد خبر 9776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha