۷۶۷ ماما در بخش‌های بهداشتی و درمانی کردستان فعالیت دارند

سرویس کردستان - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر 767 ماما در بخش‌های بهداشتی و درمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی سطح استان مشغول به خدمت هستند.

صدیق جدیدالاسلامی در گفت و گو با کُرد پرس، از فعالیت ۷۶۷ ماما در بخش‌های بهداشتی و درمانی استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۳۰۹ ماما در حوزه بهداشت و ۴۵۸ نفر نیز در حوزه درمان در بخش‌های تخصصی زنان و زایمان بیمارستان ها و مراکز درمانی مشغول به خدمت هستند که بیش از ۱۲ هزار مادر باردار را در حال حاضر زیرپوشش مراقبتی خو قرار داده اند.

وی تعداد ماماهای شاغل در پایگاه سلامت شهری را 146 نفر اعلام کرد و افزود: تعداد ۵۳ ماما در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و ۹۳ ماما نیز در مراکز خدمات جامع روستایی شاغل هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه امسال با توجه به پاندمی کووید 19 ماماها شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند، ادامه داد: در حال حاضر همکاران ماما نیز هم‌دوش سایر گروه‌های پزشکی درگیر مشکلات ناشی از بیماری کرونا هستند و در مراکز بهداشتی و بخش‌های زایمان در خط مقدم پیشگیری و کنترل این بیماری در حوزه سلامت زنان، مادران باردار و نوزادان خالصانه تلاش می کنند.

جدیدالاسلامی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۱۷ هزار و ۶۸۲ مادر باردار در سامانه سیب توسط ماماهای فعال استان از لحاظ کرونا غربالگری شده‌اند، یادآور شد: از این تعداد از یک هزار و ۳۶۷ نفر مشکوک به کرونا تست گرفته شده که ۷۴۸ نفر آن مثبت اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته یک هزار و ۲۵۱ مادر باردار مشکوک به کرونا جهت بررسی بیشتر به واحدهای ارائه خدمت در مراکز منتخب کووید ۱۹ ارجاع شدند، بیان کرد: از این تعداد ۱۹۵ مادر باردار مبتلا به کرونا در استان بستری و تحت مداوا قرار گرفتند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در سال گذشته ۶۵۵ مادر مبتلا به کرونا در حوزه بهداشتی توسط مراقبین سلامت و کارکنان مامایی مورد مراقبت و پیگیری قرار گرفتند، گفت: تعداد ۱۵۶ مادر باردار کرونا مثبت حین زایمان توسط همکاران ماما، تیم درمانی در بیمارستان‌ها و پس از زایمان توسط مراقبین سلامت ماماها مورد مراقبت قرار گرفتند.

جدیدالاسلامی از ابتلای ۱۲۱ ماما در حوزه بهداشت و درمان استان به کرونا از سال گذشته تاکنون خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۹۱ مورد ابتلا مربوط به ماماهای شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و ۳۰ ماما در بخش بهداشت به این بیماری مبتلا شدند.

وی افزود: تعداد مادران مبتلا به کرونا که تاکنون برای زایمان یا دریافت مراقبت در حین بارداری بستری شده‌اند را ۲۹۳ نفر اعلام کرد.

کد خبر 9187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha