سیل در عراق 10 کشته و 22 زخمی بر جای گذاشت

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزارت بهداشت عراق از کشته و زخمی شدن بیش از 30 نفر در نتیجه بارش شدید باران و جاری شدن سیل در برخی استان های واقع در شمال، جنوب و شرق این کشور خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از السومریه نیوز، وزارت بهداشت عراق شامگاه جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که بارش شدید باران و جاری شدن سیل در مناطق مختلف این کشور در مجموع 10 کشته و 22 زخمی بر جای گذاشته است.

آمار ارائه شده از سوی این وزارتخانه حاکی از آن است که در استان صلاح الدین در شمال عراق جاری شدن سیل جان پنج نفر را گرفته و 15 زخمی بر جای گذاشته در حالی که ریزش منازل مسکونی در نتیجه بارش شدید باران در استان های ذی قار، بصره، میسان و واسط در جنوب و شرق این کشور نیز در مجموع پنج کشته و هفت زخمی در پی داشته است.

وزارت بهداشت عراق در بیانیه خود ضمن اعلام این که شماری از قربانیان زن و کودک هستند، تاکید کرده که از همان آغاز بارش شدید باران و جاری شدن سیل، تمامی کارکنان این وزارتخانه به حالت آماده باش درآمده و حالت فوق العاده برقرار شده در حالی که ستاد بحران‌ به ریاست وزیر بهداشت نیز برای پیگیری آخرین تحولات تشکیل جلسه داده است.

این در حالی است که علی دحدوح، فرماندار شهرستان الشرقاط در شمال استان صلاح الدین در شمال عراق عصر جمعه در گفت و گو با شبکه خبری آر تی روسیه اعلام کرده بود که جاری شدن سیل در این شهرستان دست کم جان هفت غیر نظامی شامل دو زن و پنج کودک را گرفته است.

در همین حال، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق نیز دستور تشکیل ستاد بحران برای اقدام فوری جهت نجات غیر نظامیان تحت محاصره به دلیل سیل ویرانگر در الشرقاط را داده و بر اتخاذ اقدامات لازم برای مقابله با افزایش قابل پیش بینی سطح آب طی دور روز آینده تاکید کرده بود.

کد خبر 90499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha