دیدار مسعود بارزانی با مقتدی صدر در نجف

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رهبر حزب دمکرات کردستان راهی نجف شده و با رهبر جریان صدر دیدار کرد جایی که قرار است درباره اوضاع سیاسی عراق و فرآیند تکمیل کابینه دولت جدید گفت و گو کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از السومریه نیوز، مسعود بارزانی، رهبر حزب دمکرات و رئیس پیشین اقلیم کردستان بعد از ظهر امروز (جمعه) به سفر خود به شهر بغداد، پایتخت عراق پایان داده و از آن جا راهی شهر نجف شد.

به دنبال ورود بارزانی و هیئت همراه وی به نجف نیز مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در منزل شخصی خود در منطقه حنانه این شهر از آنها استقبال کرد جایی که قرار است دو طرف اوضاع سیاسی عراق و فرآیند تکمیل کابینه دولت عادل عبدالمهدی، نخست وزیر جدید این کشور را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

یادآور می شود که این نخستین سفر رهبر حزب دمکرات کردستان به نجف و نخستین دیدار وی با رهبر جریان صدر پس از برگزاری همه پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق در اواخر ماه سپتامبر سال گذشته میلادی به شمار می آید.

این در حالی است که بارزانی در نخستین سفر خود به بغداد از زمان برگزاری همه پرسی جدایی اقلیم کردستان نیز روز پنج شنبه وارد این شهر شده و در روز اول سفر با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر جدید عراق، محمد حلبوسی، رئیس پارلمان این کشور، فالح فیاض، رئیس سازمان حشد الشعبی و مشاور امنیت ملی، هادی عامری، رهبر ائتلاف فتح و دبیرکل سازمان بدر و نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون و دبیرکل حزب اسلامی دعوه و در روز دوم نیز با حیدر عبادی، رهبر ائتلاف نصر و نخست وزیر پیشین عراق، عمار حکیم، رهبر جریان حکمه ملی و هم پیمانی اصلاح و عمران و صالح مطلگ، دبیرکل جبهه گفت و گوی ملی به صورت جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

کد خبر 90486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha