ثبت 512 هزار سفر باری در کردستان طی سال گذشته/درآمد 30 میلیاردی ترانزیت کالا در مرز باشماق

سرویس کردستان - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در سال ۹۹ در حوزه حمل و نقل کالا، تعداد سفر باری انجام شده ۵۱۲ هزار سفر ثبت شده که نسبت به سال قبل از آن ۱۷ درصد افزایش داشته است.

محمدراشد مدرس گرجی در گفت و گو با کُرد پرس، به اهم اقدامات صورت گرفته توسط بخش‌های کالا، مسافر، ترانزیت، توزیع لاستیک و آموزش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان در سال گذشته اشاره کرد و اظهار کرد: در سال ۹۹ در حوزه حمل و نقل کالا، تعداد سفر باری انجام شده (بارنامه مصرفی) ۵۱۲ هزار سفر با ۱۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل و تناژ حمل شده ۸.۳ میلیون تن با ۱۹ درصد افزایش روبرو بوده است.

وی افزود: وصول به موقع درآمد حاصل از عوارض ۴ درصد بارنامه، با ۸۲ درصد افزایش به بیش از ۳۸ میلیارد تومان رسید که عملکرد فوق در شرایط کرونا و محدودیت های ناشی از آن، ضمن تلاش مضاعف در شناسایی مراکز عمده بار جلوگیری از فرار بار و وصول به موقع درآمدهای پایدار سازمان حاصل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل مسافر در سال ۹۹، تعداد سفر انجام شده ۳۹۲ هزار سفر با ۱۸ درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن ثبت شده است، ادامه داد: تعداد مسافر جابه‌جا شده با ۳۴ درصد کاهش نسبت به سال پیش از آن ۱.۲ میلیون نفر بوده است.

مدرس گرجی یادآور شد: کاهش سفر و تعداد مسافر در حالت کلی به دلیل شرایط کرونایی جامعه بوده و کاهش بیشتر مسافرین جابجا شده نسبت به سفرهای انجام شده نیز به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی در داخل ناوگان در شرایط فعلی بوده است.

وی در ادامه به بحث ترانزیت از مرز باشماق در سال گذشته اشاره کرد و ترانزیت ورودی از این مرز را ۵۲۰ هزار تن با ۲۶ درصد افزایش اعلام کرد و بیان کرد: همچنین ترانزیت خروجی ۹۱۶ هزار تن که تقریباً بدون تغییر نسبت به سال پیش از آن بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: درآمد حاصل از ترانزیت کالا از مرز باشماق نسبت به سال پیش از آن با ۱۳۱ درصد افزایش به 30 میلیارد و 600 میلیون تومان رسید.

مدرس گرجی در خصوص عملکرد کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل، رانندگان و مالکان ناوگان در قالب کمیسیون‌های ماده ۱۲، ۱۱ و ۱۴ در سال گذشته نیز اظهار کرد: جمعاً ۲۵۹ فقره پرونده رسیدگی شده در سال جاری ثبت شد که منجر به صدور آرای مقتضی و اجرایی شدن آنها شده است.

وی افزود: در سال ۹۹ در حدود ۳۰ هزار حلقه لاستیک مطابق مقررات مربوطه با هماهنگی تشکل‌های صنفی حمل و نقل و ادارات شهرستان ها در بین ناوگان حمل و نقل عمومی استان توزیع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان به بحث آموزش نیز اشاره کرد و ادامه داد: مقدار ۳۴.۵۴۸ نفر ساعت آموزش برای فعالان صنف عمدتاً به صورت مجازی و آزمون‌های حضوری برگزار شده است.

کد خبر 9012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha