مشکلات اصلی اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- بیان سامی عبدالرحمان، نماینده اقلیم کردستان در آمریکا گفت: اقلیم کردستان عراق هنوز با بحران اقتصادی روبه روست و بسیاری از آوارگان، که بار مالی بر اقلیم کردستان تحمیل کرده اند نتوانسته اند به محل سکونت خود باز گردند.

به گزارش کردپرس، بیان سامی عبدالرحمان، نماینده اقلیم کردستان عراق در آمریکا، در کنفرانسی پیرامون وضعیت کردها که در دانشگاه ییل آمریکا برگزار شد گفت: اقلیم کردستان عراق اکنون با مشکلاتی روبه روست.

بیان سامی عبدالرحمان بزرگترین مشکل اقلیم کردستان را بحران اقتصادی دانست و اشاره کرد که شیوع کووید 19 نیز اثرات ویران کننده ای بر اقتصاد اقلیم کردستان گذاشته است.

او افزود: سال گذشته قیمت نفت سقوط کرد و این مسئله به شدت روی اقلیم کردستان تاثیر گذاشت. دولت مرکزی عراق نیز سال گذشته تنها نیمی از پولی را که قرار بود به اقلیم کردستان بدهد، ارسال کرد و این مسئله نیز به شدت روی اقلیم کردستان تاثیر گذاشته است.

نماینده اقلیم کردستان در آمریکا، مشکل مهم دیگر اقلیم کردستان را عدم بازگشت بسیاری از آوارگان عراقی وسوری به محل های سکونت آنها عنوان کرد.

بیان سامی عبدالرحمان درباره علت عدم خروج آوارگان عراقی و سوریه از اقلیم کردستان گفت: مناطقی که آوارگان عراقی از آنجا به اقلیم کردستان آمده اند هنوز بی ثبات هستند و مناطقی از سوریه نیز که آوارگان سوریه از آنها به اقلیم کردستان آمده اند همچنان تقابل و درگیری در آنها ادامه دارد.

نماینده اقلیم کردستان گفت حضور بیش از یک میلیون آواره در اقلیم کردستان در مقابل جمعیت حدود 5 میلیونی این منطقه تاثیر عمیقی روی وضعیت گذاشته است و سازمان های غیردولتی نیز نتوانسته اند به اندازه کافی کمک های خود را در اختیار آوارگان ساکن اقلیم کردستان قرار دهند.

کد خبر 8866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha