سردرگمی متقاضیان اهدا خون در پیرانشهر

سرویس آذربایجان غربی- با توجه به کمبود امکانات لازم و همچنین غیراستاندارد بودن محل خون گیری در هلال احمر پیرانشهر، متقاضیان اهدا خون در این شهرستان نسبت به نبود مکانی مشخص و‌ ثابت برای اهدا خون اظهار نارضایتی کردند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، در پی انتشار اطلاعیه ی سازمان انتقال خون مبنی بر کمبود شدید خون در این سازمان و نیاز مبرم به همراهی مردم جهت حضور در اماکن انتقال خون در سراسر کشور، جمعی از شهروندان پیرانشهری با حضور در مرکز سیار مستقر در هلال احمر این شهرستان نسبت به اهداء خود اقدام کردند.

اما با توجه به کمبود امکانات لازم و همچنین غیراستاندارد بودن محل خون گیری در هلال احمر پیرانشهر مأموران حاضر، موفق به خون گیری از تمام مراجعه کنندگان نبودند و این موضوع باعث نارضایتی مراجعه کنندگان پیرانشهری به این مرکز شد.

نبود مکانی مشخص و ثابت برای اهداء خون همانند بسیاری از شهرستان های همجوار در پیرانشهر سالهای زیادی است که اعتراض متقاضیان اهداء خون در این شهرستان را بهمراه خود داشته است اما متأسفانه باید گفت که این مشکل هم همانند بسیاری از مشکلات شهر پیرانشهر تنها چند روزی بحث داغ محافل و مجالس بی نتیجه مسئولان مربوطه خواهد شد و این مورد هم همانند بسیاری از موارد دیگر، تا سالی دیگر و اعتراضی دیگر به بایگانی ادارات ذیربط منتقل می شود.

عملیات خون گیری در روز یکشنبه ( 2 آذرماه) در هلال احمر پیرانشهر بعد از مدتها در حالی انجام شد که سازمان انتقال خون توانایی خونگیری از تمامی متقاضیان را نداشت و بسیاری از مردم بدون اهداء خون محل را ترک کردند.

اما نکته جالب و البته قابل تأمل این است که چرا شهرستانی به وسعت پیرانشهر نباید مکانی مشخص، ثابت و همیشگی برای خون گیری داوطلبان که شمار آنان هم کم نیست داشته باشد؟

این در حالیست که مدتهاست شهرهای همجوار این مشکل را حل و با استقرار دائمی در بیمارستان آن شهر بصورت همه‌روزه اقدام به خونگیری از داوطلبین می‌نمایند.

لذا با توجه به وضعیت بحرانی کمبود خون در سراسر کشور و همچنین اشتیاق شهروندان پیرانشهری برای اهداء خون می طلبد که مسئولین ذیربط بویژه مسئولان بهداشت و درمان نسبت به تعیین مکانی ثابت در بیمارستان پیرانشهر به عنوان یک مرکز اهداء خون برای داوطلبین این امر اقدام نمایند تا یک بار برای همیشه به این مشکل خاتمه دهند.

اما انگار داستان تکراری بیان مشکلات عمومی شهر پیرانشهر در حوزه های مختلف از جمله؛ عدم نظارت بر گرانفروشی بسیاری از بازاریان و اصناف، وجود سگ های ولگرد در سطح شهر و ... آنچنان برای مسئولین این شهر تکراری شده اند که دیگر نه تنها به جزء برگزاری دورهمی های تکراری قادر به اتخاذ تصمیمات اساسی در این حوزه ها نیستند، حتی هیچ هیجانی برای خواندن و یا شنیدن این مطالبات هم ندارند و متأسفانه در این شرایط خاص کرونایی داستان مشکلات شهر پیرانشهر همچنان ادامه دارد.

کد خبر 878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha