اعلام رسمی نتایج انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نتایج رسمی و اولیه انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان از پیشتازی حزب دمکرات حکایت دارد در حالی که اتحادیه میهنی و جنبش های تغییر و نسل نو نیز در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند.

به گزارش کردپرس، کمیسیون عالی مستقل انتخابات اقلیم کردستان شامگاه امروز (پنج شنبه) در یک کنفرانس خبری نتایج رسمی انتخابات پارلمانی اقلیم پس از شمارش 85 درصد آرا را اعلام کرد که بر اساس آن حزب دمکرات کردستان (پارتی) با کسب 595 هزار و 992 رای در صدر قرار دارد.

نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون انتخابات اقلیم کردستان همچنین نشان می دهد که اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) با کسب 278 هزار و 575 رای در جایگاه دوم قرار گرفته در حالی که جنبش تغییر (گوران) با 164 هزار و 336 و جنبش نسل نو (نوه نوی) نیز با 113 هزار و 297 رای سوم و چهارم هستند.

در همین حال، رتبه های پنجم تا هفتم نیز به ترتیب از آن جماعت اسلامی کردستان (کومل) با 94 هزار و 992، ائتلاف به سوی اصلاح متشکل (اتحادیه اسلامی کردستان و جنبش اسلامی کردستان) با 69 هزار و 477 و ائتلاف معاصر (سردم) با 13 هزار و 708 رای شده است.

این در حالی است که نتایج غیر رسمی اعلام شده از سوی برخی رسانه های اقلیم کردستان از دستیابی حزب دمکرات به 45 کرسی پارلمان آینده اقلیم حکایت دارد در حالی که اتحادیه میهنی با 21 کرسی، جنبش تغییر با 12 کرسی، جنبش نسل نو با 8 کرسی، جماعت اسلامی با 7 کرسی، ائتلاف به سوی اصلاح با 5 کرسی و ائتلاف معاصر نیز با تنها یک کرسی دیگر احزاب و ائتلاف های سیاسی راه یافته به پارلمان هستند.

کد خبر 87582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha