کردها با دولت سوریه بر سر پس گرفتن عفرین معامله می کنند

سرویس جهان- آلدار خلیل، از مقامات ارشد جنبش جامعه دموکراتیک کرد سوریه می گوید اولویت کردها در حال حاضر بازپس گیری عفرین از ترکیه است و برای این امر با دولت سوریه حاضر به معامله هستند.

به گزارش کردپرس، آلدار خلیل از مقامات ارشد کرد سوریه و مسئول اجرایی جنبش جامعه دموکراتیک به روزنامه گاردین گفت: کردها انتقام تصرف عفرین توسط ترکیه را خواهند گرفت و این انتقام اولویت کردها است.

وی تاکید کرد کردها حاضرند برای بازپس گرفتن عفرین از ترکیه با دولت سوریه وارد معامله شوند.

آلدار خلیل درباره همکاری نیروهای کرد با دولت سوریه در عملیات بازپس گیری ادلب گفت: کردها تاکنون اقدامی برای اعزام نیرو به منظور جنگیدن در کنار نیروهای سوری و روسی در ادلب نکرده اند اما ما حاضریم با دولت سوریه در خصوص پاکسازی تمام مناطق این کشور از داعش و گروههای تحت حمایت ترکیه مذاکره کنیم.

این مقام کرد سوریه بر این باور است که تصرف عفرین توسط ترکیه و همپیمانان آن در داخل سوریه موازنه را به ضرر کردها تغییر داده است. اما وضعیت در این منطقه نمی تواند برای همیشه در حالت کنونی بماند و کردها و نیروهای دموکراتیک حاضرند با دولت سوریه مذاکره کنند.

وی درباره وضعیت مورد دلخواه کردها در سوریه گفت: ما می خواهیم سوریه ای را بسازیم که همه جوامع در داخل این کشور را به طور یکسان ببیند. کردها حاضرند نه تنها در حوزه نظامی بلکه در حوزه سیاسی و اقتصادی نیز با دولت مرکزی شوریه همکاری کنند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 86059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha