آنکارا در قضیه کشیش برانسون کوتاه نمی آید

سرویس ترکیه - در پی سخنان جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در خصوص اتمام بحران آمریکا – ترکیه در صورت آزادی کشیش برانسون ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه عنوان کرده است: البته که برخی مطالبات آمریکا که با نادیده گرفتن روند قضایی صورت می گیرد غیرقابل قبول است

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه جمهوریت، در پی سخنان جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید که روز گذشته اعلام کرده بود در صورت آزادی بدون قید و شرط کشیش برانسون، بحران آمریکا – ترکیه فوراً به پایان خواهد رسید؛ ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در اظهاراتی با اشاره به این سخنان عنوان کرده است: جمهوری ترکیه یک دولت حقوقی است. پرونده کشیش برانسون هم یک پرونده حقوقی است. در خصوص این فرد یک روند قضایی که در حال پیگیری می باشد وجود دارد. البته که برخی مطالبات آمریکا که با نادیده گرفتن روند قضایی صورت می گیرد غیرقابل قبول است. آمریکا کاری را که خودش در کشور خودش انجام نمی دهد را نمی تواند از کشور دیگر بخواهد.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است: آمریکایی که در هر فرصت در خصوص استقلال دستگاه قضا به ترکیه و سایر کشورها هشدار داده و حتی به آنان تهمت می زند که استقلال دستگاه قضا را نادیده می گیرید؛ اکنون در خصوص یک روند قضایی مطالبات غیر مشروع و اظهاراتی از روی میل شخصی خود انجام می دهد که این وضعیت باید به خوبی مورد ارزیابی قرار بگیرد. کشیش یا مذهبی بودن یک فرد به تنهایی نمی تواند دلیل بر بی گناه و معصوم بودن آن فرد باشد. مرجع تصمیم گیری در این خصوص دستگاه قضای ترکیه است و آمریکا و همه به تصمیمی که دستگاه قضایی ترکیه صادر خواهد کرد باید احترام بگذارد. این قانون که تا کنون پیگیری شده است بعد از این نیز پیگیری خواهد شد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 85167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha