راهب برانسون در عملیات آمریکا برای کشف طلاهای عراق فرمانده نیروهای نظامی آمریکا بود

سرویس ترکیه - مهمت اردوغان، نماینده آک پارتی در پارلمان ترکیه از حوزه انتخاباتی غازی عنتپ مدعی شده است: آندر کرایک برانسون در اثنای اشغال عراق توسط ارتش آمریکا در عملیاتی که به منظور کشف و غارت طلاهای عراق توسط ارتش آمریکا صورت گرفت فرماندهی نیروهای آمریکایی را برعهده داشت.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه سوزچی، مهمت اردوغان، نماینده آک پارتی در پارلمان ترکیه از حوزه انتخاباتی غازی عنتپ با انتشار تصاویری از راهب پاستور برانسون در لباس نظامی در حالی که شمشی از طلا در دست دارد عنوان کرده است: آندر کرایک برانسون در اثنای اشغال عراق توسط ارتش آمریکا در عملیاتی که به منظور کشف و غارت طلاهای عراق توسط ارتش آمریکا صورت گرفت فرماندهی نیروهای آمریکایی را برعهده داشت.

وی با انتشار این عکس در شبکه مجازی توئیتر نوشته است: کسی که مدعی هستند کشیش مسیحی و آدم مذهبی است در واقع یک نظامی است. فرماندهی که مسئولیت غارت طلاهای عراق را برعهده داشت. این عکس نیز در اثنای این غارت انداخته شده است. همواره جای سوال بود که یک کشیش تا چه اندازه می تواند برای آمریکا مهم باشد اکنون باید به جواب این سوال رسید... آمریکا باید چیزهایی را که از عراق دزدیده است پس بدهد.

لازم به ذکر است، مسئله زندانی بودن راهب برانسون در ترکیه که آغازگر تنش های عمیق و بی سابقه در روابط آنکارا – واشنگتن بوده است همچنان به قوت خود باقی مانده است. ترکیه در سال 2016 میلادی در پی کودتای نافرجام در این کشور این کشیش را به اتهام "همکاری در اقدامات مجرمانه گروه های تروریستی PKK و جماعت گولن" و "تامین اطلاعات محرمانه سیاسی و نظامی دولت ترکیه با هدف جاسوسی" دستگیر و دادستان پرونده خواستار 35 سال حبس به این کشیش آمریکایی شده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 85137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha