ابتلای 12 هزار نفر مهابادی به آنفولانزا طی سال گذشته/2 هزار نفر امسال مبتلا شدند

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار ویژه مهاباد گفت: امسال با افزایش استفاده از ماسک به دلیل شیوع بیماری کرونا، آنفولانزا در این شهرستان کاهش قابل توجهی داشته به طوریکه آمار بیماری مبتلا به آنفولانزا در این شهرستان از ۱۲ هزار نفر سال گذشته به کمتر از ۲ هزار نفر در سال جاری رسیده است.

به گزارش کردپرس، پاییز سال گذشته با شروع موج اپیدمی آنفولانزا، تا پایان آذر ماه ۱۰۶ نفر به علت آنفلوانزا در کشور فوت کردند و در آن زمان خبری از میزان ابتلاها و موارد مرگ و میر به تفکیک هر استان منتشر نمی شد.

در فضای عدم اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص بیماری آنفولانزا، در پاییز سال 98 و قبل از شیوع کرونا، کلیه مقاطع تحصیلی سطح آذربایجان غربی جهت جلوگیری از این بیماری موقتا تعطیل می شدند.

در هر حال آمار دقیقی از مبتلایان و مرگ و میر این بیماری در دست نبود، امروز فرماندار ویژه مهاباد از ابتلای ۱۲ هزار نفر به آنفولانزا در این شهرستان طی سال گذشته خبر داد و گفت: امسال با افزایش استفاده از ماسک به دلیل شیوع بیماری کرونا، آنفولانزا در این شهرستان کاهش قابل توجهی داشته به طوریکه آمار بیماری مبتلا به کمتر از ۲ هزار نفر در سال جاری رسیده است.

ایرج شجاعی، برگزاری مهمانی‌ها، تجمع و جشن‌های خانوادگی را مهمترین عامل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان دانست و افزود: علیرغم تاکید بر فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برپایی مهمانی و شب‌نشینی‌های خانوادگی همچنان ادامه دارد که این مهم عاملی برای انتشار ویروس کرونا در این شهرستان شده است.

به گزارش کردپرس، مهاباد هم‌اکنون در وضعیت نارنجی مقابله با کرونا قرار دار دو در صورت عدم نظارت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در معرض تغییر به شرایط قرمز قرار خواهد گرفت که این امر موجب اعمال محدودیت‌های شدیدتر می‌شود.

گفتنی است؛ نخستین موارد مثبت کرونا در مهاباد در هفدهم اسفند ماه سال قبل تایید شد و طبق آخرین آمار از ابتدای شیوع کرونا تاکنون حدود چهار هزار و ۴۰۰ نفر در مهاباد به این بیماری مبتلا شده‌ و ۲50 نفر هم در این شهرستان بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha