اردوغان و ترامپ در ماه سپتامبر دیدار خواهند کرد

سرویس ترکیه - سردار تورگوت، روزنامه نگار روزنامه هابرترک ترکیه در خبری عنوان کرده است: دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان در ماه سپتامبر در نیویورک با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

به گزارش کردپرس، سردار تورگوت، روزنامه نگار روزنامه هابرترک ترکیه در خبری با عنوان "اردوغان و ترامپ در ماه سپتامبر ملاقات حضوری خواهند داشت" نوشته است: 3 ماه پیش رو برای آینده روابط ترکیه – آمریکا یک برهه بسیار حساس خواهد بود. بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع آمریکایی دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان در ماه سپتامبر در نیویورک با یکدیگر دیدار خواهند کرد. برای این که این دیدار به طور قطع صورت بگیرد یک تلاش بسیار ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

منابع آمریکایی با اشاره به سفر ماه سپتامبر رجب طیب اردوغان به آمریکا برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد عنوان کرده اند: ترکیه و آمریکا دارای مشکلات بسیار جدی در روابط با یکدیگر هستند که این مشکلات تنها با دیدار دو رئیس جمهور با یکدیگر می تواند حل و فصل شود .

در این خبر آمده است: با توجه به این که وزارت دفاع آمریکا موظف است گزارش خود در خصوص تحویل جنگنده های F-35 به ترکیه را تا 90 روز آینده به کنگره آمریکا تحویل دهد؛ از همین رو 3 ماه پیش رو برای آینده روابط ترکیه و آمریکا بسیار حساس خواهد بود. در کنار این کنگره آمریکا در اواخر سپتامبر طرحی را در دستور کار قرار خواهد داد که کمیته روابط خارجی سنا می تواند اقدام به ایجاد مانع در گرفتن پول توسط ترکیه از سازمان های بین المللی مالی به صورت وام بکند. همچنین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می خواهد تا قبل از انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر در آمریکا بتواند مسئله کشیش برانسون را به طور کلی حل و فصل کند. با در نظر گرفتن تمامی این ها اهمیت 3 ماهه آینده در روابط ترکیه و آمریکا بسیار بیشتر و حساس تر می شود.

از آنجا که بحران به وجود آمده در روابط ترکیه و آمریکا بعد از اظهار نظرهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا به وجود آمده است بنابراین این بحران و تمامی کارکردهای آن در اختیار کاخ سفید بوده و بدون تماس مستقیم رجب طیب اردوغان با دونالد ترامپ پیدا کرده یک راه حل برای مشکلات موجود ممکن به نظر نمی آید.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 84970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha