روزهای مرگبار کرونایی در کمین کرمانشاه / مدیران متخلف به دادستانی معرفی شوند

سرویس کرمانشاه _ استاندار كرمانشاه تاكيد كرد: براي مهار موج چهارم كرونا نيازمند وفاق، انسجام، وحدت و هماهنگي كامل مردم و مسوولین هستیم و بر این اساس همه مدیران وظيفه دارند كه نهايت تلاش، كوشش و جديت خود را براي مهار اين پیک بكار بگيرند.

به گزارش کردپرس؛ هوشنگ بازوند در جلسه ستاد كرونا استان اظهار داشت: با توجه به شرايطي كه موج چهارم كرونا براي كشور و استان ايجاد كرده هر روز اين جلسه را تشكيل خواهيم داد تا بتوانيم اين بحران را مديريت كنيم، زيرا آنچه كه براي ما مهم است تلاش براي حفظ سلامت و آسايش مردم شريف و بزرگوار استان كرمانشاه است.

وي با اشاره به وظايف هر كدام از دستگاه ها براي ايجاد شرايط بهتر و مناسبتر براي مردم تصريح كرد: همانطور كه استاندار مسئول بخش هاي مختلف جامعه اعم از معشيت، فرهنگ، سلامت و امنيت مردم مي باشد هر كدام از دستگاه ها هم وظايفي در قبال مردم دارند كه بايد با تلاش ويژه نسبت به انجام وظايف خود اقدام كنند و اينكه گفته شود كه فقط مردم بايد پروتكل هاي بهداشتي را رعايت كنند و ما مديران كاري انجام ندهيم بسيار اشتباه و دور از انتظار است.

مقام عالي استان به شرايط سخت موج چهارم كرونا اشاره كرد و با بيان اينكه ما در مقابل اين مردم مسئول هستيم و اگر اقدامات و تلاش ها بيشتر نشود با شرايط بحراني تر مواجه مي شود، ادامه داد: ما براي رفع مشكلات و كمك به شرايط بهتر در مقابل خدا، وجدان خود، مردم و مسئولين كشوري مسئول هستيم و بايد پاسخگوي عملكرد خودمان باشيم و اينكه بعضي از مديران مي گويند كه مردم رعايت نمي كنند و ما هم نمي توانيم اقدامي انجام دهيم، موضوع درستي نيست.

استاندار كرمانشاه اظهار داشت: در اين هفته با هفته مرگباري روبرو بوديم و امكان دارد كه در روزهاي آينده نیز شرایط سخت تر شود. اين افرادي كه در اثر كرونا فوت مي كنند از همشهريان، هم استاني ها و عزيزان ما هستند لذا براي مهار پيك چهارم اين بيماري نيازمند يك انسجام ملي ، وحدت و هماهنگي بسيار خوبي بين مجموعه مديريتي و مردم استان هستيم.

وي از دانشگاه علوم پزشكي استان خواست كه تعامل و عدم برخورد و معرفي نكردن مديران كم كار در بحث مهار بيماري كرونا را كنار بگذارد و حتماً اين گونه مديران را به دادستاني كرمانشاه معرفي نمايد.

نماينده عالي دولت در استان همچنين گفت: بعضي از مديران مانند شهردار كرمانشاه و مديركل ورزش و جوانان استان كه رعايت پروتكل هاي بهداشتي را نداشتند، بايد به دادستاني معرفي شوند زيرا وقتي مصوبه اي را به تصويب مي رسانيم انتظار بيشتري از مديران براي اجراي برنامه ها وجود دارد.

بازوند افزود: زماني كه مجموعه مديريتي استان تمام تلاش خود را براي رعايت پروتكل هاي بهداشتي بكار مي گيرد از مردم شريف استان هم انتظار داريم كه نهايت همكاري خود را براي رعايت اين شيوه نامه ها بكار گيرند اما اين موضوه به اين معني نيست كه اگر مردم رعايت نكردند مديران هم بي تفاوت شوند زيرا ما در مقابل خدا و مردم مسئول هستيم و بايد همت كنيم تا از اين بحران عبور كنيم.

وي ادامه داد: مجموعه آرامستان كرمانشاه كه مديريت آن با شهرداري است از جمله مكان هايي است كه پروتكل هاي بهداشتي در آن رعايت نمي شود و شهرداري كرمانشاه موظف است كه در قبال عملكرد خود در اين مجموعه پاسخگو باشد.

استاندار كرمانشاه همچنين بر لزوم آگاهي بخشي و اقناع سازي دستفروشان سطح شهر كرمانشاه براي رعايت پروتكل هاي بهداشتي گفت: همچنين شهرداري كرمانشاه موظف است كه با ارائه برنامه هاي مختلف نسبت به اقناع سازي و آگاهي بخشي به دستفروشان جهت رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي اقدام كند و ذكر اين نكته ضروري است كه با برخورد با هيچ دستفروشي رضايت نداريم اما شهرداري مي تواند با در اختيار گذاشتن بعضي از امكانات و اقناع سازي اين افراد را راضي به رعايت پروتكل هاي بهداشتي نمايد.

وي بيان داشت: چنانچه بعضي از مديران بخواهند به بهانه اينكه مردم پروتكل هاي بهداشتي را رعايت نمي كنند پس ما هم رعايت نكنيم به هيچ عنوان پذيرفتني نيست و هر كدام از مديران بر اساس وظيفه اي كه دارند بايد در حد توان براي اقناع سازي و رعايت پروتكل هاي بهداشتي توسط مردم تلاش كنند.

مقام عالي استان افزود: علاوه بر اينكه مدير كم كار در بحث رعايت پروتكل هاي بهداشتي بايد به دادستاني معرفي شود همچنين بايد گزارش چنين مديري به وزارتخانه ذيربط به منظور درج در سابقه و معرفي به تخلفات اداري منعكس شود.

وي همچنين با اشاره به طرح بسيار خوب و اثربخش حاج قاسم سليماني از متوليان ذيربط خواست كه بيش از پيش از فرصت اجراي اين طرح بهره بگيرند.

استاندار كرمانشاه در پايان سخنان خود تاكيد كرد: فرمانداران نيز بايد به صورت ويژه موضوع بيماري كرونا را در دستور كار داشته و با قانون شكنان برخورد جدي داشته باشند زيرا در غير اينصورت امكان دارد كه در هفته هاي آينده با شرايط بسيار سخت تري مواجه شويم.

کد خبر 8288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha