هوشیار زیباری:پهپادهای بمب گذاری شده  در حمله به فرودگاه اربیل فراتر از توان گروههای داخلی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – هوشیار زیباری عضو ارشد حزب دمکرات کردستان با اشاره به اهداف حمله به فرودگاه اربیل تأکید کرد روابط بین اقلیم کردستان و مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق خوب است.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه شبکه تلویزیونی دجله، هوشیار زیباری در این باره گفت: عوامل حمله به فرودگاه اربیل در راستای اهداف غیر عراقی ها فعالیت می کنند و حمله به فرودگاه اربیل و عین الاسد به منزله تسویه حساب بین ایران و آمریکا است.

زیباری افزود: گروههای مسلح عامل حمله به فرودگاه اربیل هستند. اما پهپادهای بمب گذاری شده فراتر از توان گروههای داخلی است. با این وجود دولت اقلیم کردستان در مقابل هر گونه گروکشی و تهدید برای آزاد کردن عوامل حمله به فرودگاه اربیل تسلیم نخواهد شد.

وزیر امور خارجه اسبق عراق تصریح کرد: انفجار حبیبیه نشان دهنده شکست طرح های امنیتی است.

هوشیار زیباری اخبار منتشره درباره حمله به مقر موساد در اربیل را "یک دروغ بزرگ" دانست و گفت: برخی از گروههای قانون شکن به دستورات دولت پایبند نیستند.

وزیر دارایی اسبق عراق درباره بودجه سال 2021 عراق گفت: به دلیل اتهام زنی ها و تشکیکات سیاسی، بودجه به یک نوع مزایده ارز شبیه است. این در حالی است که اقلیم کردستان با وجود واگذاری درآمد پایانه های مرزی به دولت مرکزی در طول سالهای گذشته، به سهم کاملش از بودجه دست نیافته است.

هوشیار زیباری خاطرنشان کرد: پیشنهاد افزایش بهای دلار در دولت های قبل نیز مطرح شد. اما آنها از عملی کردن آن خودداری کردند.

عضو ارشد حزب دمکرات کردستان درباره انتخابات آینده گفتهپ: همه جریانات بر برگزاری انتخابات آینده در زمان تعیین شده تأکید دارند. اما گمان نمی کنم پس از برگزاری انتخابات تغییر بزرگی روی بدهد و هنوز برای اظهار نظر درباره هویت یا وابستگی نخست وزیر آینده عراق زود است.

وزیر دارایی اسبق عراق خاطرنشان کرد: اقلیم کردستان با بررسی بودجه و حساب هایش از سوی دیوان محاسبات عراق مخالفتی ندارد.

هوشیار زیباری در پایان با اشاره به اینکه برقراری روابط خوب با کشورهای عربی به نفع عراق است تأکید کرد: روابط اقلیم کردستان با مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق خوب است. زیرا وی به حل مشکلات تمایل دارد.

کد خبر 8143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha