آمادگی هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان برای سفر مجدد به بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان با تأکید بر اینکه تصویب بودجه سال جاری عراق فدرال دستاوردی برای کل کشور است ، گفت: هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان، آماده سفر مجدد به بغداد است.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، مسرور بارزانی تأکید کرد: تصویب بودجه دستاورد بزرگی برای مردم عراق و اقلیم کردستان است و قرار بود بودجه به صورت ساده تری تصویب شود. اما سیاسی کردن این موضوع، باعث شد تصویب آن به طول بینجامد.

بارزانی افزود: هیأت مذاکره اقلیم کردستان در بغداد اثبات کرد که مشکلات موجود بر سر راه تصویب بودجه، سیاسی هستند نه فنی و تکنیکی.

نخست وزیر اقلیم کردستان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بودجه در مجلس به تصویب رسیده است، اما موضوعی که از اهمیت بیشتری برخوردار است اجرای قانون بودجه است. زیرا قانون بعد از تصویب باید به صورت عطف به ما سبق اجرا شود و ما منتظر عمل دولت مرکزی به تعهداتش در برابر اقلیم کردستان هستیم و از همه وزارتخانه ها خواسته ایم در این زمینه آمادگی لازم را داشته باشند.

مسرور بارزانی خاطرنشان کرد: هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان آماده است بار دیگر به بغداد سفر کند. همچنین در صورت نیاز هیأتی از بغداد به اربیل سفر کند.

کد خبر 7460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha