امارات سه میلیارد دلار در عراق سرمایه گذاری می کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – دولت امارات اعلام کرد در چارچوب توافق به دست آمده در سفر مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق به ابوظبی، سه میلیارد دلار در این کشور سرمایه گذاری می کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از روسیا الیوم، مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق در این دیدار با محمد بن راشد آل مکتوم نائب رئیس و نخست وزیر امارات و حاکم دبی و همچنین محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح امارات دیدار و گفتگو کرد.

طرفین پس از مذاکرات بیانیه مشترکی را منتشر کردند که در آن، کاظمی از امارات و رئیس آن شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان به دلیل کمک های این کشور و حاکمیت آن به کشور و ملت عراق، تقدیر و تشکر کرد.

براساس این بیانیه، طرفین در این دیدار، درباره زمینه های همکاری بین دو کشور در همه زمینه ها و امکان تقویت و گسترش آن در همه زمینه ها در راستای منافع مشترک بغداد و ابوظبی گفتگو و تبادل نظر کردند.

دو کشور در این دیدار همچنین بر اهمیت تقویت و توسعه همکاری در زمینه های مختلف اقتصادی، توسعه تجارت و تبادل بازرگانی و سرمایه گذاری بین دو کشور، دعوت از سرمایه گذاران دو کشور برای دیدار از کشور متقابل، تشکیل شورای سرمایه گذاران و تجار عراقی – اماراتی و تسهیل کلیه اقدامات لازم در راستای منافع دو کشور تأکید کردند.

براساس این بیانیه امارات همچنین اعلام کرد سه میلیارد دلار در عراق سرمایه گذاری خواهد کرد.

دو کشور همچنین هدف از این ابتکار را تقویت روابط اقتصادی و سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های جدیدی برای همکاری و شراکت و پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و توسعه ای ملت عراق اعلام کردند.

عراق همچنین از ابتکار امارات برای بازسازی مناره کج و مسجد جامع نوری در موصل و شماری از کلیساها در استان نینوا تقدیر و تشکر کرد.

دو کشور با تأکید بر ضرورت همکاری امنیتی و نظامی و تبادل اطلاعات برای مبارزه با تروریسم، درباره توسعه زمینه های همکاری درباره انرژی و به ویژه در زمینه انرژی های پاک توافق کردند.

کد خبر 7355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha