۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
تغییر هویت شهر کردنشین عفرین

سرویس جهان- بر اساس گزارش نهادهای حقوق بشری، تاثیر گروه‌های شورشی وابسته به ترکیه بر شهر کردنشین عفرین باعث تغییر هویت این شهر شده و جمعیت کردهای این شهر به شدت کاهش یافته است.

به گزارش کردپرس، ارتش ترکیه در اوایل سال ۲۰۱۸ با اجرای عملیات شاخه زیتون، شهر کردنشین عفرین سوریه را با کمک نیروهای وابسته به خود کنترل کرد.

نشریه عنب بلدی با استناد به گزارش نهادهای محلی از تغییر هویت این شهر کردنشین پس از کنترل گروه‌های شورشی وابسته به ترکیه بر این شهر خبر داده است.

محمد شیخ الرشید معاون شورای محلی شهر عفرین با اشاره به کنترل شبه نظامیان وابسته به ترکیه بر عفرین به این نشریه الکترونیکی گفت که آنها بر اقدامات نهادهای مدنی و خدمتگزاری نیز تاثیر گذاشته اند.

بر اساس این گزارش، شبه نظامیان با غصب اموال غیرنظامیان بویژه کردها، زندگی مردم عادی را مختل کرده اند.

نوار شعبان تحلیلگر مسائل استراتژیک در موسسه عمران دلیل ادامه سلطه شبه نظامیان بر عفرین را ادامه بمبگذاری ها در این شهر دانست و تاکید کرد شبه نظامیان به این زودی عفرین را ترک نخواهند کرد.

فصل یوسف، نایب رئیس کمیته اجرایی شورای میهنی کرد سوریه درباره وضعیت عفرین به عنب بلدی گفت: آنچه در این شهر می گذرد تغییر بافت جمعیتی و خالی کردن شهر از ساکنان اصلی آن است.

سازمان حقوق بشر عفرین نیز به نشریه سیریا دیرکت گفته است جمعیت عفرین بین ۴۰۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰۰ نفر است که حدود ۶۵ درصد آن را کردها تشکیل می دادند اما میزان جمعیت کردهای این شهر به ۳۵ درصد کاهش یافته‌است.

شهروندان عفرین که نخواسته اند نامشان فاش شود به عنب بلدی گفته اند کردها از یک سو از سوی شورشیان اخراج می شوند و از سوی دیگر، اداره خودگردان کردی نیز مانع بازگشت آوارگان کرد به عفرین می شود.

کد خبر 6873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha