مذاکرات بین بغداد و اربیل ادامه دارد و ممکن است تصویب بودجه در جلسه شنبه آینده مجلس نهایی نشود

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضوکمیسیون شهرهای آزاد شده از دست داعش در مجلس عراق تأکید کرد: مذاکرات بین بغداد و اربیل برای نهایی شدن چهار موضوع باقیمانده در بودجه سال 2021 تاکنون بدون توقف ادامه داشته است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "مضر الکروی" در این باره گفت: مذاکرات بین بغداد و اربیل درباره بودجه همچنان بدون توقف ادامه دارد و طرفین تلاش می کنند چهار موضوع باقیمانده و حل نشده درباره مطالبات و مسئولیت های اقلیم کردستان در برابر بغداد در زمینه نفت، پایانه های مرزی و سایر درآمدهای دولت فدرال را حل کنند.

الکروی افزود: در صورت ادامه اختلافات بین جریانات مختلف، ممکن است در جلسه شنبه آینده مجلس، پرونده بودجه بسته نشود. زیرا مشکلات دیگری در زمینه سهم بودجه وزارتخانه های خدماتی از جمله شهرداری ها و بودجه استان ها وجود دارد. اما امیدواریم مذاکرات به نقاط مشترکی بینجامد که منتهی به حل نهایی بودجه و تصویب آن بینجامد.

این نماینده سنی مجلس عراق خاطرنشان کرد: اکثر نیروهای سیاسی از اصل توافق در زمینه بودجه با هدف به وجود آمدن هر گونه مشکلی حمایت می کنند و امیدواریم تلاش های نمایندگان در زمینه نزدیک کردن دیدگاهها و یافتن راه حل میانه به نتیجه برسد.

یادآور می شود شاهد فراکسیون های مختلف مجلس عراق بودجه سال 2021 درباره اختلافات شدیدی دارند که بارزترین آن درباره سهم اقلیم کردستان و نرخ برابری دینار عراق با دلار آمریکاست.

کد خبر 6777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha