بودجه استان حلبچه در چارچوب بودجه اقلیم کردستان گنجانده خواهد شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – به دنبال تصویب به رسمیت شناخته شدن تبدیل حلبچه به استان مستقل از سوی مجلس عراق، یک عضو فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در مجلس تأکید کرد فراکسیون اتحادیه میهنی از اقدامات قانونی برای معرفی حلبچه به عنوان یک استان مستقل حمایت می کند و بودجه این استان در چارچوب بودجه اقلیم کردستان تخصیص خواهد یافت.

به گزارش کرد پرس به نقل از عین العراق نیوز، "شیروان میرزا" در این باره گفت: اقدامات قانونی درباره انتقال پرونده کارمندان دولتی شهرهای تابعه استان حلبچه به زیرمجموعه نهادهای دولت مرکزی، به زودی انجام خواهد شد و تصمیمات جدید از سوی دولت مرکزی برای به رسمیت شناختن حلبچه به عنوان نوزدهمین استان عراق صادر خواهد شد.

یادآور می شود براساس مصوبه 22/09/1999 پارلمان اقلیم کردستان و موافقت کابینه دولت مرکزی در تاریخ 31/12/2013 با درخواست شماره 12034 دولت اقلیم کردستان به تاریخ 24/12/2013، حلبچه به استان تبدیل شد.

شیروان میرزا در این باره گفت: مصوبه روز گذشته مجلس درباره معرفی حلبچه به عنوان یک استان مستقل، گام صحیحی در راستای همکاری فراکسیون ها برای تصویب بودجه سال 2021 است.

این عضو فراکسیون اتحادیه میهنی تصریح کرد: گام اتخاذ شده از سوی فراکسیون های مجلس و حمایت و همدردی آنها با فراکسیون های کرد، در زمینه تصویب یک مصوبه الزام آور برای دولت مرکزی، یک اقدام خوبی و زمینه ساز همراهی مجدد فراکسیون های مذکور با نمایندگان کرد و موافقت با مطالبات اقلیم کردستان در بودجه است.

شیروان میرزا خاطرنشان کرد: به دنبال تصویب قانون دادگاه عالی فدرال در مجلس عراق، تصویب بودجه امر دشواری نخواهد بود.

کد خبر 6534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha