احزاب از کمای سیاسی برخیزند

سرویس کردستان- امام جمعه قروه با انتقاد از فعالیت فصلی احزاب هر دو جناح، خطاب به هیئت نظارت خواستار محکم گرفتن فیلترهای انتخابات برای جلوگیری از ورود افراد ناکارآمد به شوراهای شهر شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، «حجت الاسلام عابدین رستمی» شامگاه یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان قروه با تأکید بر تکریم ارباب رجوع و شکستن تفکرات غلطی که مسئله ریاست یا رئیس و مرئوس بودن در اذهان نهادینه کرده، به یکسری نکات پیرامون انتخابات سال آینده پرداخت.

به گفته او در انتخابات باید به دید مردم سالاری دینی نگاه شود و در این میان نقش احزاب به عنوان اهرم هایی که می توانند این مردم سالاری را شکل دهند بسیار حایز اهمیت است.

«رستمی» با انتقاد از عملکرد ضعیف احزاب در قروه، اظهار داشت: یکی از تأکیداتی که به هردو احزاب چپ و راست می شود داشت این است که فصلی فعالیت می کنند و بعد از آن به کمای سیاسی می روند و دیگر در مطالبه گری و برنامه ریزی و کمک به مسئولان استان و شهرستان دیده نمی شوند.

او احزاب را سخنگویان مردم دانست و افزود: احزاب باید به درجه ای برسند که در طول یک فصل مردم را در صحنه نگه دارند و به دنبال مطالبه گری و بررسی مسایل جامعه باشند.

«رستمی» سپس با اشاره به وظیفه هیئت نظارت در انتخابات، بیان کرد: هیئت نظارت باید به گونه ای عمل کنند که افراد مسئله دار به هیچ قیمتی به عرصه انتخابات شوراها ورود پیدا نکنند و سعی شود افراد درست و کارآمد به این پارلمان شهری قدم بگذارند.

امام جمعه قروه ضمن هشدار در خصوص اتفاقاتی که در شوراها و شهرداریهای چندین استان منجمله قروه رخ داد، تصریح کرد: 56 شهر در این کشور با دستگیری اعضای شورا و شهرداری مواجه شدند و در این میان مردم به عنوان ناظران این جریانات، نگاه مثبتی به این مسئله ندارند و این آسیب است که به طرف نظام جهت دهی می شود.

«حجت الاسلام رستمی» بر جدی و محکم گرفتن فیلترها، تأکید کرد و گفت که در خصوص اجرای انتخابات نگرانی وجود ندارد و عمده نگرانی ها در حوزه نظارت است و باید مسایل اخلاقی در تمامی زمینه ها رعایت شود.

او خطاب به کاندیداها خواستار رعایت اخلاق مداری و قانون در انتخابات و تبلیغات شد. «رستمی» با بیان اینکه کاندیداها به جای تخریب دیگران از داشته های خود بگویند تأکید کرد که سعی شود کاندیدایی وعده غیراصولی و غیرممکن ندهد.

او گریزی هم داشت به مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری در دوره گذشته و گفت: مناظرات انتخاباتی در صدا و سیما بداخلاقی را در سطح جامعه تبلیغ می کند و مردم این بد اخلاقی ها را بیشتر در ذهن دارند لذا در اخلاق سیاسی و اجتماعی و انتخاباتی باید به نوعی عمل شود که از همان ابتدا شاهد مسایل نادرست نباشیم.

«رستمی» سپس به سفر مسئولان کشوری به کردستان اشاره کرد و در این خصوص با بیان اینکه به این سفرها نباید نگاه سیاسی باشد و کسی این سفرها را حمل بر سفرهای انتخاباتی نکند، یادآور شد که این سفرها برکت هایی دارند و خواهند داشت.

او به سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی هم پرداخت. مطابق اظهارات امام جمعه قروه وقتی که «قالیباف» در سفر به کردستان برای مردم صرف کردند بیشتر از وقتی بود که برای مسئولان گذاشتندو همچنین تیم همراه «قالیباف» به شهرستان ها سفر داشته و تمامی موارد را پیگیری و بررسی کردند.

براساس گفته های «حجت الاسلام عابدین رستمی» نباید نگاه سیاسی به این مسایل داشت و باید با نگاه اخلاق مدار به این سفرها نگریست. ضمن اینکه در سفر رئیس مجلس مشکلات شهرستان «در حوزه قانون گذاری در معادن، مسایل کشاورزی و زیست محیطی، قانون گذاری در مسایل وقف و اوقاف و تعارض منافعاتی که هست و همچنین اشتغال» مطرح شد و قطعاً همه این موارد پیگیری می شوند.

تأکید بر مسئولیت پذیری

در ادامه امام جمعه اهل سنت قروه هم با اشاره به مسئولیت پذیری، اظهار داشت: مردم از رفتار بعضی از کارمندان گلایه دارند و این درست نیست و نباید این مسئولیت ها که امانت است باعث اعتراض مردم شود.

به گفته «ماموستا ملاهاشم نوری» نظام ایران تنها نظامی است که تا به امروز مردمی بوده و مردم توانسته اند صحبت های خود را داشته باشند اما در این میان بعضی از رفتارها باعث می شود خدمات دلسوزان نظام نایده گرفته شود.

او سپس به وضعیت آرامستان قروه اشاره کرد و خواستار در نظر گرفتن آرامستانی جدید شد و همچنین بر مدیریت اصولی در برگزاری انتخابات هم تأکید کرد.

کد خبر 6348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha