رقابت برای کسب 262 کرسی در انتخابات شورای شهرهای آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات آذربایجان غربی بیان کرد: در مجموع در انتخابات ۱۴۰۰، ۲۶۲ نفر عضو اصلی و ۱۶۳ نفر عضو علی البدل شوراهای شهر در آذربایجان غربی انتخاب می شوند.

به گزارش کردپرس، در شهرهای با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر تا یک میلیون نفر ۱۱ عضو اصلی و ۷ عضو علی البدل برای شورای شهر انتخاب می شوند. شهر ارومیه تنها شهر آذربایجان غربی است که از این حد نصاب جمعیتی برخوردار است.

در شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر تا ۵۰۰ هزار نفر ۹ عضو اصلی و ۶ عضو علی البدل برای شورای شهر انتخاب می کنند. شهر خوی از این ویژگی بهره مند است.

همچنین در شهرهای با جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفر تا ۲۰۰ هزار نفر ۷ عضو اصلی و ۵ عضو علی البدل برای شورای شهر انتخاب می کنند. شهرهای بوکان، مهاباد، میاندوآب، سلماس، پیرانشهر و نقده از این ویژگی برخوردار هستند.

در شهرهای تا ۵۰ هزار نفر جمعیت ۵ عضو اصلی و ۳ نفر عضو علی البدل برای شورای شهر انتخاب می کنند. شهرهای تکاب، ماکو، سردشت،شاهین دژ، اشنویه، قره ضیاء‌الدین، شوط، سیه چشمه، ربط، پلدشت، بازرگان، چهاربرج، محمدیار، فیرورق، تازه شهر، نلاس،نوشین، دیزج دیز، گوک تپه، محمود آباد، میرآباد، قطور، باروق، لاجان، کشاورز، یولاگلدی، بکتاش، ایواوغلی، نالوس، قوشچی، نازک علیا، مرگنلر، سرو، آواجیق، سیلوانه، حاجیلار، سیمینه، زرآباد، تازه کند، نصرت آباد و خلیفان از این حد نصاب تبعیت می کنند

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت نام شوراهای شهر در ۳۳ شهر کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت در آذربایجان غربی فوق دیپلم یا معادل است و مدرک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت نام شوراهای شهر در ۱۵ شهر بیشتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت در آذربایجان غربی نیز لیسانس یا معادل است.

ثبت نام در انتخابات تا ۲۶ ماه جاری دامه دارد و روز انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد سال آینده برگزار می شود.

کد خبر 6243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha