تخلفات انتخاباتی در تمام شهرهای اقلیم کردستان روی‌داده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده جنبش تغییر در پارلمان کردستان اعلام کرد که طی فرآیند رأی گیری انتخابات مجلس عراق، در تمام شهرهای اقلیم کردستان از جملە اربیل و دهوک تخلفات انتخاباتی گسترده صورت گرفته است.

به گزارش کردپرس، علی محمد صالح نماینده جنبش تغییر در پارلمان کردستان با انتشار پیام ویدئویی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک اعلام کرد که تقلبات و تخلف های گسترده و تأثیرگذار بسیاری در انتخابات مجلس عراق در شهرهای اقلیم انجام شده و شمار تخلفات روی داده در اربیل و دهوک کمتر از آنچه در سلیمانیه و حلبچه اتفاق افتاده نیست.

وی افزود که از طریق دست‌کاری آرا در اربیل، 100 هزار رأی از آرای جنبش تغییر کم شده و این کار با هدف جلوگیری از کسب کرسی برای این حزب در اربیل صورت گرفته است.

همچنین اعلام کرد که نتایج اولیه اعلام شده، با رأی های واقعی احزاب و جریان ها تفاوت بسیاری دارد و در برخی موارد نتایج معکوس گزارش شده و آرای اتحادیه میهنی و حزب دمکرات به صورت غیرواقعی افزایش داده شده و آرای جنبش تغییر و جماعت اسلامی و اتحاد اسلامی و هم‌پیمانی و دیگر احزاب کاهش داده شده است.

وی تأکید کرد: ما در مقابل چنین تخلفاتی سکوت نمی کنیم و نتایج انتخابات مجلس عراق در سراسر اقلیم کردستان را رد کرده و آن را نمی پذیریم.

انتخابات چهارمین دوره مجلس عراق دیروز شنبه 22 اردیبهشت/12 می، در سراسر این کشور برگزار شده و در ساعت 19 به وقت محلی به پایان رسید.پس از اعلام نتایج اولیه و غیر رسمی این انتخابات، تمامی احزاب اقلیم کردستان، از جمله احزاب اسلام گرا، جنبش تغییر، نسل نو و هم‌پیمانی برای دمکراسی و عدالت؛ اتحادیه میهنی را به تقلب در انتخابات و دست‌کاری آرا در سلیمانیه و حلبچه، متهم کرده و بیشتر این احزاب خواهان شمارش دستی آرا شده اند.

در مقابل نیز سعدی احمد پیره سخنگوی رسمی اتحادیه میهنی کردستان در گفتگو با SNN اعلام کرد که اتحادیه میهنی علیه تمام رسانه ها و جریان هایی که این حزب را به تقلب در انتخابات مجلس عراق در سلیمانیه متهم کردە اند، از جملە رسانه ها و جریان های وابسته به حزب دمکرات، رسماً اعلام شکایت می کند.

کد خبر 59082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha