اعتراض پنج حزب اقلیم کردستان به نتایج آرای انتخابات پارلمانی عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- احزاب جماعت اسلامی، اتحاد اسلامی کردستان به همراه همپیمانی برای دمکراسی و عدالت، جنبش تغییر و نسل نو در اقلیم کردستان نسبت به نتایج اولیه انتخابات مجلس عراق در اقلیم اعتراض کرده و با اشاره به احتمال هک شدن سیستم الکترونیکی اخذ رای، خواستار شمارش دستی آرا شدند.

به گزارش کردپرس، کمیته انتخاباتی حزب اتحاد اسلامی کردستان در اطلاعیه ای اعلام کرد که تفاوت شک برانگیز بسیاری میان نتایج اولیه اعلام شده از آرای انتخاباتی اقلیم کردستان وجود دارد و احتمال دستکاری و تقلب در شمارش الکترونیکی این آرا از طریق هک شدن سیستم الکترونیکی اخذ رای بسیار زیاد است و باید شمارش به صورت دستی انجام شود.

حزب جماعت اسلامی نیز در موضعی مشابه نسبت به نتایج اولیه اعلام شده در انتخابات چهارمین دوره مجلس عراق در اقلیم کردستان اعتراض کرده و خواهان شمارش دستی این آرا شده است.

همچنین همپیمانی برای دمکراسی و عدالت در اقلیم کردستان به رهبری برهم صالح اعلام کرده که نتایج اعلام شده را نمی پذیرد و با رد این نتایج تمام تلاش خود را برای دفاع از رای های شهروندان به کار می گیرد.

همپیمانی تاکید کرده آرای انتخاباتی به صورت سازمان دهی شده و سیستماتیک دستکاری شده و این همپیمانی اجازه تحمیل نتایج غیرواقعی و تقلبی را بر انتخابات نمی دهد .

این در حالی است که جنبش تغییر و جنبش سیاسی نسل نو نیز اعلام کرده اند که هک شدن سیستم الکترونیکی اخذ رای بسیار محتمل است و با اعتراض به نتایج اولیه آرا، خواستار شمارش دستی رای های انتخابات شده اند.

در همین حال حازم الردینی عضو شورای کمیسیون مستقل انتخابات عراق شامگاه امروز (شنبه) در گفت و گو با بغداد الیوم اعلام کرد که کمیسیون به فرآیند شمارش الکترونیکی آرای انتخابات پارلمانی پایبند است و تحت هیچ شرایطی به شمارش دستی متوسل نمی شود و نتایج انتخابات تا 48 ساعت دیگر اعلام خواهد شد.

امروز شنبه 22 اردیبهشت/12 می انتخابات چهارمین دوره مجلس عراق، در سراسر این کشور برگزار شده و در ساعت 19 به وقت محلی به پایان رسید.

کد خبر 59025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha