قتل و وحشت در اردوگاه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- مقامات کرد سوریه می گویند از اوایل سال جدید میلادی، حداقل 31 تن در کمپ الهول که وابستگان داعش در آن نگهداری می شوند به قتل رسیده اند.

به گزارش کردپرس، مقامات کرد سوریه بارها از بیش از 50 کشور جهان خواسته اند حدود 70000 تن از اتباع خود را که به دلیل وابستگی به داعش در کمپ هایی در شمال شرق سوریه نگهداری می شوند، از این مناطق خارج کنند. تعداد کمی از کشورها، تعداد محدودی از این افراد را بازگردانده اند.

در همین حال، گزارش های زیادی در مورد افزایش خشونت در داخل کمپها که به عوامل مخفی داعش در این کمپها نسبت داده می شود، منتشر شده است. دکتر آن اسپکهارد، استاد دانشگاه جورج تاون آمریکا و مدیر مرکز مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز نیز هفته گذشته درباره وضعیت کمپ های تحت کنترل کردهای سوریه به خبرگزاری کردپرس گفت: وضعیت این کمپها هولناک است.

او درباره درخواست کردها از کشورهای مزبور برای بازگرداندن اعضا و خانواده های داعشی افزود: تعدادی از این کشورها به طور کلی، مخالف استرداد این افراد هستند و آنها را نمی پذیرند.

جابر شیخ مصطفی، از مقامات اداره خودگردان کردی و مسئولان کمپ الهول به خبرگزاری فرانسه گفت: از ابتدای سال 2021 حداقل 31 تن در جریان خشونت های داخل کمپ جان خود را از دست داده اند. شش تن از آنها بوسیله جسم تیز و بقیه با شلیک گلوله کشته شده اند.

مقامات کرد سوریه هشدار د اده اند میزان قتل ناشی از خشونت در این کمپ، در ماه جاری دو برابر شده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، فقط در کمپ الهول حدود 62000 تن ساکن هستند که بیشتر آنها شهروندان عراقی و سوریه بوده و تعداد قابل توجهی از آنها نیز تبعه سایر کشورهای جهان هستند.

سازمان پزشکان بدون مرز هم به دلیل کشته شدن یکی از اعضای آن در داخل کمپ، ماموریت بشردوستانه خود را متوقف کرده است.

سازمان ملل اعلام کرده است میزان جمعیت در الهول بیش از ظرفیت آن بوده و تعداد نیروهای محافظ کمپ از 1500 نفر در سال 2019 به حدود 400 نفر در سال 2020 کاهش یافته است.

با این حال، عدم تمایل کشورهای خارجی، بویژه کشورهای غربی به بازگرداندن اتباع خود از این کمپها از مهم ترین نگرانی های مقامات کرد سوریه عنوان شده است.

دکتر آن اسپکهارد درباره حمایت ائتلاف مبارزه با داعش از کردها برای بازگرداندن اعضای داعش به کشورهای اروپایی، به کردپرس گفت: ائتلاف مبارزه با داعش در این زمینه نمی تواند به کشورها برای خارج کردن اعضای داعش از سوریه دیکته کند.

استاد دانشگاه جورج تاون تاکید کرد اتحادیه اروپا نیز نمی تواند اعضای این اتحادیه را برای خارج کردن اعضا و خانواده های داعشی از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه تحت فشار قرار دهد.

دکتر آن اسپکهارد خودداری کشورهای مختلف از نپذیرفتن اعضای داعش را تاکتیکی برای ایجاد تاخیر در این روند خواند اما تاکید کرد که این کشورها در نهایت مجبورند اتباع عضو داعش خود را از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه خارج کنند.

کد خبر 5765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha