مجموع جانباختگان کرونا در ایران در مرز 43  هزار نفر قرار گرفت

سرویس ایران- سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت 480 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۲ هزار و 941 نفر رسید.

به گزارش کُردپرس، «سیماسادات لاری» روز چهارشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲8 آبان ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،۱۳ هزار و 421 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و 2 هزار و 837 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 801 هزار و 894 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون 576 هزار و 983 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین 5712 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و 626 هزار و 631 آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند

وی گفت: در هفته ملی مبارزه با دیابت هستیم، امسال این هفته در حالی برگزار می شود که شاهد مرگ بیماران دیابتی به علت کرونا هستیم، به طوری کلی بیماران مزمن مانند افراد مبتلا به دیابت بیش از دیگران در معرض خطرات بیماری کووید19 هستند به طوری که در ایران حدود 17.8 درصد فوتی های کووید19 از بین بیماران مزمن است، بنابراین لزوم رعایت اصول بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و و پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و پرازدحام و نیز استرس و فشارهای روانی برای افراد مبتلا به بیماران مزمن ضروری است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: بیماران مزمن و افراد مبتلا به دیابت می توانند با نصب اپلیکیشن رایگان IEA برای دریافت خدمات پزشکی از وزارت بهداشت اقدام کنند.

کد خبر 570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha