محورگفتگوهای معاون نخست وزیر اقلیم کرستان با وزیر خارجه آلمان در اربیل

سرویس عراق واقلیم کردستان-معاون نخست وزیراقلیم کردستان روزگذشته(چهرشنبه) دراربیل با وزیرخارجه آلمان دیدار وگفتگو کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری «ناس نیو،ز» دردیدار قباد طالبانی، معاون نخست وزیر اقلیم کردستان با آلنابربوک، وزیرخارجه آلمان درخصوص مسائل واوضاع داخلی عراق و روابط بغداد-اربیل وروابط اقلیم کردستان با آلمان بحث وتبادل نظرشد.

درهمین حال یک منبع نزدیک به این مذاکرات، گفت: طالبانی به آلنا بربوک اطلاع دادکه محمدشیاع السودانی برای بهبود اوضاع تلاش می کند وتلاشهای او مورد حمایت اربیل است .

این منبع به نقل ازطالبانی افزود: توافق بین بغداد-اربیل بر سرقانون نفت وگاز راه را برای حل دیگرمسایل بین طرفین خواهدگشود وبه برقراری ثبات سیاسی وامنیتی وبهبود اوضاع اقتصادی در سراسرعراق خواهد انجامید.

بگفته این منبع، معاون نخست وزیر اقلیم کردستان ووزیرخارجه آلمان همچنین برحل اختلافات سیاسی در عراق از راه گفتگو توافق کردند و طالبانی نیز دراین خصوص گفت که آلمان از یک اقلیم کردستان یکپارچه حمایت می کند.

ازسوی دیگر بربوک درخصوص روابط بین اربیل وبغداد گفت: دولت آلمان برحل اختلافات بین بغداد- اربیل و ضرورت برقراری روابطی مستحکم براساس قانون اسساسی عراق بین طرفین که می تواند عامل برقراری امنیت و ثبات سیاسی باشد ، تاکید می کند.

کد خبر 43725

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha