۴۲ درصد جمعیت شهری کردستان زیرپوشش تامین اجتماعی قرار دارند

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان گفت: 42 درصد جمعیت شهری و ۵۴ درصد جمعیت روستایی کردستان زیرپوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

به گزارش کرد پرس، سیدصلاح قریشی در مراسم کلنگ زنی احداث ساختمان تامین اجتماعی شهرستان بیجار، گفت: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی در استان کردستان نزدیک به ۲۱۹ هزار بیمه شده اصلی دارد که با افراد تحت تکفل آنها حدود ۶۵۰ هزار نفر از جمعیت استان را شامل می شود.

وی اظهار کرد: در واقع ۴۲ درصد جمعیت شهری و ۵۴ درصد جمعیت روستایی استان کردستان زیرپوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان افزود: امسال لغایت دی ماه حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان فقط در بخش بیمه ای تعهدات به مستمری بگیران کوتاه مدت پرداخت شده که این میزان جدای از هزینه های بخش درمان است.

قریشی در ادامه با اشاره به مشکلات ساختمان تامین اجتماعی بیجار، ادامه داد: با رایزنی های مختلف اکنون ساختمان این اداره نزدیک به درمانگاه تامین اجتماعی احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه این ساختمان در زمینی به مساحت بیش از یک هزار مترمربع و با ۶۵۰ مترمربع زیربنا و در دو طبقه احداث می شود، یادآور شد: این ساختمان در دهه فجر سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد شد.

کد خبر 43724

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha