مطالبات اربیل برای پرداخت دستمزد شرکتهای نفتی و امتناع ترکیه از تقبل بدهیهای خود، دو عامل عدم ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو کمیسیون نفت و گاز و منابع طبیعی مجلس نمایندگان عراق اعلام کرد که درخواست ترکیه برای عدم تقبل بدهی های خود درکنار مطالبات اقلیم کردستان برای پرداخت دستمزد شرکتهای نفتی، مانع از سرگیری صادرات نفت به بندر جیهان می‌شود.

به گزارش کردپرس به نقل از کانال8، کمیسیون نفت و گاز مجلس نمایندگان عراق برای گفتگو درمورد از سرگیری صادرات نفت به ترکیه میزبان وزیر نفت عراق می‌شود.

بهاءالدین نوری، عضو این کمیسیون به روزنامه الصباح عراق گفت: صادرات نفت به ترکیه، به دلیل درخواست ترکیه مبنی بر رفع بدهی و درخواست اقلیم کردستان از عراق برای پرداخت حقوق و دستمزد شرکتهای نفتی، کار دشواری است و این دو شرط غیر قابل قبول و دشوار است.

وی اشاره کرد: کمیسیون درحال مذاکره با وزیر نفت برای پیداکردن راه جایگزین برای ازسرگیری صادرات نفت است که توقف آن آسیب زیادی به عراق وارد کرده است.

پیش از این نیز محمد شیاع سودانی، نخست وزیر عراق درخصوص ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان به ترکیه بیان کرده بود: برای از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان به اصلاح قانون بودجه یا بازنگری قراردادهای نفتی اقلیم کردستان نیاز داریم.

بیش از یک سال است که صادرات نفت اقلیم کردستان به ترکیه متوقف شده است و همه تلاشها برای صادرات مجدد نفت بی‌نتیجه بوده است.

کد خبر 2770085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha