پوشش ۷۵ درصدی دوره های سوادآموزی در کردستان

سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به پوشش ۷۵.۲۴ درصدی دوره های سوادآموزی استان تاکنون، گفت: ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ آخرین مهلت برای کلاس گذاری است.

به گزارش کرد پرس، گلبهار خسروی گفت: مهلت کلاس گذاری دوره سوادآموزی تا ۱۵ اسفند جاری تعیین شده بود که با توجه به حجم باقی مانده و بر اساس اعلام سازمان نهضت سوادآموزی، زمان کلاس گذاری سواد آموزی تا ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ تمدید شد.

وی افزود: بر همین اساس، آموزش دهندگان می توانند در این فرصت، نسبت به جذب، ثبت نام و تشکیل کلاس اقدام و حجم ابلاغی باقی مانده را پوشش دهند.

سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان در ادامه گزارشی از آخرین وضعیت پوشش حجم ابلاغی دوره های سواد آموزی استان ارائه داد و اظهار کرد: بر اساس گزارش استخراج شده از سامانه سواد آموزی، عملکرد دوره سواد آموزی استان ۵۹.۰۴ درصد، دوره انتقال ۷۸.۵۹ درصد و دوره تحکیم نیز ۸۷.۷۳ درصد است.

خسروی ادامه داد: اگر چه در انجام فعالیت ها، کمیت و پوشش حجم دوره های سواد آموزی مهم است اما کیفیت کار مهم تر است و باید همواره مورد توجه قرار داشته باشد.

وی یادآور شد: صحت و سلامت کار مهم ترین اولویت کاری است و در این راستا، برنامه نظارت و ارزیابی در دستور کار استان قرار دارد و با حضور تیم نظارتی، علاوه بر بازدید از کلاس های سواد آموزی، تمام فعالیت و اقدامات، پرونده ها و مستندات اداری و پرداخت های مالی به صورت دقیق بررسی، رصد و کنترل می شود.

سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان از مردم استان خواست در فرصت باقی مانده، افراد بی سواد و کم سواد جامعه هدف ( ۱۰ تا ۴۹ سال) را برای ثبت نام در کلاس های سوادآموزی تشویق کنند تا با عزم عمومی و مشارکت جمعی، معضل بی سوادی در سطح استان فرهنگی کردستان ریشه کن شود.

کد خبر 43714

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha