کردستان به مقصد اصلی برای گردشگری داخلی و خارجی تبدیل شده است

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: استان کردستان به مقصدی اصلی برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است.

به گزارش کرد پرس، منصور مهرزاد گفت: کردستان استانی چهار فصل است، از این رو تلاش می کنیم با فراهم ساختن زیرساخت های لازم زمینه را برای حضور گردشگران در تمام ایام سال ایجاد کنیم.

وی افزود: ثبت جهانی منظر فرهنگی، تاریخی هورامان، ثبت مریوان به عنوان شهر جهانی کلاش و سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو، ثبت ملی شال بافی آرمرده بانه، ثبت ملی گلیم بافی کاکو سفلی و ثبت ملی ارغوان بافی دیوزناو ظرفیتی مهم برای رونق اقتصادی و توسعه گردشگری کردستان است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: در حال حاضر ٥٧ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان به صورت مستمر در حال ارائه خدمات به متقاضیان و گردشگران داخلی و خارجی هستند.

مهرزاد از برگزاری موفقیت آمیز فم تورهای متعدد در استان خبر داد و ادامه داد: تاکنون ٦ فم تور از کشور عراق به منظور معرفی و بازدید از امکانات و توانمندی های حوزه گردشگری سلامت و سایر ظرفیت های مربوط به این حوزه به استان برگزار شده است، که نتایج خوبی را به دنبال داشت.

وی یادآور شد: امید است با شناسایی موانع و مشکلات سر راه رونق گردشگری استان بتوانیم بیش از پیش زمینه ارائه خدمات و جذب گردشگران داخلی و خارجی را در استان فراهم کنیم.

کد خبر 43684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha