مفاد توافق میان حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی مشخص شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ عضو هیئت مذاکره کننده اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد: بر سر چهار مورد با حزب دمکرات کردستان توافق کردیم و مورد اختلافی کرسی اقلیتها است.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس؛« لقمان وردی» عضو هیئت مذاکره کننده اتحادیه میهنی به رسانه نزدیک به حزبش اعلام کرد؛ مواردی که بر سر آنها به توافق رسیده‌اند شامل تقسیم اقلیم کردستان به چهار حوزه انتخاباتی و استفاده از اطلاعات آماری دولت فدرال عراق در تقسیم کرسی در حوزه‌های انتخاباتی ، مبنا قراردادن اطلاعات آماری انتخابات عراق برای به روز رسانی لیست رای‌گیری در اقلیم ، و تقسیم کرسی‌های پارلمان کردستان به دو نیمه که یک نیمه‌ی آن بر اساس لیست نیروهای سیاسی و نیمه‌ی دیگر آن بر اساس لیست رای‌دهندگان باشد، است.
لقمان وردی گفت:«مورد اختلافی بین پارتی و اتحادیه میهنی برسر کرسی اقلیتهاست، که اتحادیه میهنی عقیده دارد لازم است این کرسی‌ها به اقلیتها اختصاص داشته باشند نه اینکه حزب دیگری آن را قرق کند. »
پارلمان کردستان ۱۱۱کرسی دارد که از آنها تعداد ۱۱کرسی به اقلیتها اختصاص دارد. بخشی از احزاب اقلیم کردستان معتقدند که این کرسی‌ها از جانب پارتی قرق شده‌اند و در کشمکشهای پیش آمده بر علیه احزاب دیگر استفاده می‌شوند.

کد خبر 43666

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha