استاندار کردستان: تعطیلی پروازها را به باج دهی ترجیح می دهم

حدود 4 ماه است که پروازی در فرودگاه سنندج به زمین ننشسته و یا بلند نشده است و در این مدت تمام مسئولان استان سکوت اختیار کرده بودند و علیرغم گزارش های انتقادی رسانه و گلایه مندی شهروندان، هیچکس سخنی به میان نمی آورد.

به گزارش کرد پرس، امروز جلسه شورای مسکن کردستان با حضور سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن در سنندج برگزار شد و استاندار کردستان بالاخره پس از 4 ماه در خصوص تعطیل شدن این فرودگاه سخنانی را به زبان آورد.

اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه تعطیلی پروازها در فرودگاه سنندج را به باج دهی ترجیح می دهم، گفت: مشکل پروازها در فرودگاه سنندج ربطی به ناوگان هوایی ندارد بلکه مربوط به خدمات پروازی و هندلینگ است.

وی افزود: در طول سه دهه گذشته یک جریانی در استان بوده که به محض تعطیلی پروازها، استانداران تحت فشار افکار عمومی قرار گرفته، امتیازاتی به شرکت هواپیمایی و خدمات پروازی داده اند و تبدیل به فرایند نامبارکی شده است که بنده تعطیلی چند ماهه پروازها و تقبل هزینه را بر امتیازدهی ارجعیت داده و زیر بار رانت، جیره خواری و ارائه امتیاز خاص به این افراد و ادامه آن روند نخواهم رفت.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه اکنون تجهیزات هندلینگ به روز فراهم شده و صدور مجوزهای قانونی پروازها در شرکت هواپیمایی در حال انجام است، اظهار کرد: کردستان روزانه ظرفیت و متقاضی دو پرواز را داشته و بسیاری از صندلی های پروازهای کرمانشاه را کردستانی ها پُر می کنند.

زارعی کوشا ادامه داد: برایمان سخت است، گردشگرانی که می خواهند به استان بیایند بگوئیم به کرمانشاه بیائید و سپس از طریق سفر زمینی به این استان بیایند.

وی یادآور شد: با تجهیز فرودگاه سنندج به تجهیزات هندلینگ وضعیت پروازهای این فرودگاه به زودی بهبود یافته و پروازهای تهران – سنندج از سر گرفته می شود.

کد خبر 43662

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha