3 محکوم به قصاص و 27 محکوم جرایم غیرعمد از زندان های کردستان آزاد شدند

همزمان با فرا رسیدن جشن نیمه شعبان، با حضور رئیس کل دادگستری و تعدادی از خیرین کردستان، 3 نفر از محکومین به قصاص و 27 زندانی جرایم غیرعمد از زندان های استان کردستان آزاد شدند.

به گزارش کرد پرس، رئیس کل دادگستری کردستان در ابتدای این مراسم که در زندان مرکزی سنندج برگزار شد، گفت: امروز 3 نفر از محکومین به قصاص نفس در استان کردستان، با گذشت اولیای دم و همچنین کمک و بزرگواری خیرین و نیکوکاران از دار مجازات رهایی یافتند و امیدواریم با تاسی به خداوند متعال و اهل بیت این بخشش ها در میان افراد جامعه ادامه دار باشد.

حجت الاسلام سیدحسین حسینی بر تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری مبنی بر صدور فرمان عفو اخیر اشاره کرد و افزود: پس از اتفاقات اخیر و رسیدگی دستگاه قضایی در کل کشور به اتهامات افراد دخیل در این حوادث، بین معاندین و مزدوران خارجی و افرادی که دچار شور و هیجان احساسی شدند، تفکیک صورت گرفت.

وی اظهار کرد: در حوادث چند روز اخیر هم که در مدارس ایجاد شده و دنباله شیطنت ها و خباثت های دشمنان انقلاب است، دستگاه قضایی با جدیت و قاطعیت عوامل را شناسایی کرده و به اشد نحو با متخلفین برخورد خواهد کرد و مطمئنا دسیسه های آنان به لطف خداوند شکست خواهد خورد.

رئیس کل دادگستری کردستان ادامه داد: عفو اخیر مقام معظم رهبری دو بخش داشت که یک بخش آن مربوط به متهمان و محکومان حوادث اخیر و یک بخش مربوط به سایر محکومین است و در استان کردستان تا امروز یک هزار و 282 نفر مشمول دستورالعمل عفو مقام معظم رهبری شده اند که تعدادی از این افراد مربوط به اغتشاشات اخیر و تعدادی دیگر مربوط به کل محکومان و غیر از اغتشاشات است.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: پرونده دستورالعمل عفو بسته نشده است و دستگاه قضایی استان همچنان در حال بررسی پرونده های مربوطه می باشد و تا روز گذشته 708 نفر از متهمان و محکومان حوادث اخیر مشمول این عفو قرار گرفته و از زندان آزاد شده اند.

وی بیان کرد: در مورد عفو سایر محکومین نیز تا روز گذشته بیش از 574 نفر مشمول این عفو شده اند که از این تعداد 380 نفر از زندان آزاد و 194 نفر مشمول تخفیف مجازات شده اند.

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: در مجموع، از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین سایر محکومان، با اعمال عفو مقام معظم رهبری یک هزار و 88 نفر از زندان های استان کردستان آزاد شده اند.

حجت الاسلام حسینی افزود: قطعا این عفو مشمول محکومین به جرایم مهم و خطرناک و افراد سابقه دار و مجرمینی که آزادی آنها موجب اخلال در امنیت و آسایش عمومی می شود، نخواهد شد.

وی از خیرین، نیکوکاران و شکات پرونده های قضایی در سراسر استان دعوت کرد تا به مناسبت این ایام مبارک، گذشت و بخشش را سرلوحه کار خود قرار دهند.

گفتنی است در پایان این مراسم، 3 نفر از محکومین به قصاص نفس با رضایت اولیای دم و 27 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با کمک های ستاد دیه کشور و استان و خیرین و نیکوکاران از زندان های استان آزاد شدند.

کد خبر 43660

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha