روند موفق در فعالیت های توسعه  گردشگری کردستان تداوم یابد

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر تداوم روند موفق در فعالیت های توسعه ای حوزه گردشگری کردستان تأکید کرد.

به گزارش کرد پرس، علی اصغر شالبافیان در گردهمایی رؤسای انجمن های دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور که در سنندج برگزار شد، گفت: کردستان یکی از استان هایی بود که در شش ماهه اول امسال و ایام پیک سفر از جمله ایام نوروز، عیدسعیدفطر، تعطیلات تابستان و ایام اربعین حسینی توانست با مدیریت شایسته به عنوان استانی ممتاز از لحاظ تنوع رویدادها معرفی شود.

وی اظهار کرد: این مهم نشان دهنده تعامل، هم بستگی و هم افزایی میان بخش دولتی و بخش خصوصی و حمایت های ویژه مقامات استانی به ویژه استاندار کردستان است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواستار استمرار برگزاری چنین نشست هایی در سطح کشور شد و افزود: در آینده ای نزدیک با حضور رؤسای دفاتر خدمات مسافرتی کشور، فم توری به منظور معرفی و بازدید از ظرفیت ها و توانمندی های حوزه گردشگری کردستان و نشست هایی با کشورهای همسایه در این استان برگزار خواهد شد.

شالبافیان ادامه داد: امید است با برگزاری این گردهمایی و با بیان نظرات، پیشنهادات و ایده های نو بیش از پیش شاهد رشد و بالندگی صنعت گردشگری در کشور و به ویژه در استان کردستان باشیم.

استفاده از ظرفیت های مرزی فرصتی برای توسعه گردشگری

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان نیز در این گردهمایی بیان کرد: استفاده از ظرفیت های مرز باشماق مریوان و مرز سیرانبند بانه فرصتی مناسب برای توسعه گردشگری در کردستان است.

عبدالله رشیدی پور یادآور شد: وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی، ضریب بالای امنیت و مهمان نوازی مردمان استان، کردستان را به محور توسعه صنعت گردشگری تبدیل کرده است.

وی مرزهای باشماق مریوان و سیرانبند بانه را یک فرصت و ظرفیت مهم برای توسعه همه جانبه و امنیت پایدار اقتصادی منطقه دانست و گفت: امسال برای اولین بار مرز باشماق مریوان به عنوان یکی از مرزهای شش گانه برای تردد و میزبانی از زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان در ادامه از آمادگی صددرصدی استان کردستان برای سفرهای نوروزی خبر داد و افزود: تمام اقدامات لازم و ضروری در همه زمینه ها برای ارائه خدمات شایسته به گردشگران و مهمانان نورزی در استان انجام شده است.

رشیدی پور با اشاره به اینکه استاندار کردستان با همکاری متولیان امر در صدد رفع کاستی ها و مشکلات استان است، اظهار کرد: امیدوارم با همکاری و تعامل میان دستگاه های اجرایی و فعالان بخش خصوصی بتوانیم در راستای توسعه گردشگری و تقویت زیرساخت های این حوزه گام های مهمی برداریم.

کد خبر 43632

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha