استقلال کانون های وکلا در صدور و ابطال پروانه وکالت حفظ شود

نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران گفت: شرط استقلال کانون وکلا در گرو این است که صدور و ابطال پروانه وکلا در اختیار کانون باشد.

به گزارش کرد پرس، ابراهیم کیانی در مراسم هفتادمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری در سنندج، گفت: اگر استقلال کانون وکلا در زمان صدور و ابطال پروانه تحت شعاع بگیرد، دادرسی عادلانه معنایی ندارد.

وی با بیان اینکه برای اجرای عدالت قاضی و وکیل مستقل نیاز است، افزود: اگر می خواهیم اجرای دادرسی به ویژه در پرونده های کیفری عادلانه باشد، این مهم با وجود قاضی و وکیل مستقل میسر است.

نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران، حفظ استقلال نهاد وکالت را مستلزم اتحاد کانون های وکلا دانست و اظهار کرد: اجازه نخواهیم داد استقلال کانون وکلا زیر سوال برود.

رئیس دادگستری سنندج نیز در این مراسم با بیان اینکه اعتقاد قلبی به استقلال وکلا داریم، بیان کرد: استقلال این قشر، کمک کننده به کار دادگستری و قضاوت بهتر قضات است.

ستار اکبری با بیان اینکه قضاوت و وکالت در هم تنیده و هر دو بدون هم معنایی ندارند، ادامه داد: مردم به معنای واقعی کلمه باید احساس کنند که دادگستری پناهگاه آنها است و وکیل نیز کارش را درست انجام دهد.

وی تقوا و بااخلاق بودن را لازمه یک قاضی خوب دانست و یادآور شد: وکیل خوب نیز وکیلی است که خودش موکلش را محاکمه و به دفاع از وی نیز بپردازد.

رئیس کانون وکلای دادگستری کردستان نیز در این مراسم گفت: حفظ استقلال وکیل و دفاع از حقوق موکلان همواره هدف این کانون بوده و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

احمد نامداری با بیان اینکه استقلال نافی نظارت نیست، افزود: کانون های وکلا در شیوه نظارت بر عملکرد وکلا جایز می داند اما دخالت در کار وکلا را بر نمی تابد، چراکه استقلال وکلا زیر سوال می رود.

وی اظهار کرد: استقلال وکلا یک امر ارزشمند و تضعیف جایگاه وکلا موجب ضعف حقوق مردم است، ضمن اینکه اگر دولت و مجلس وکالت را جز کسب و کار اعلام می کنند باید به ایجاد اشتغال آن نیز توجه کند چرا که بی توجهی به این قضیه سیستم دلالی را بیشتر می کند.

رئیس کانون وکلای دادگستری کردستان بر لزوم اتحاد کانون وکلا برای مقابله با تضعیف استقلال وکلا تاکید کرد و ادامه داد: در دین اسلام نهاد وکالت یک ضرورت برای جامعه اسلامی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 43630

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha