رئیس جمهور ۱۳۹ پروژه بخش کشاورزی آذربایجان غربی را افتتاح کرد

سرویس آذربایجان غربی- همزمان با هشتمین روز دهه فجر به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهوری ۱۳۹پروژه عمرانی، تولیدی و خدماتی کشاورزی استان با اعتباری بالغ بر ۴۳۴میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش کردپرس، از مجموع این طرح‌ها ۶۱ طرح در بخش آب و خاک، ۱۲ طرح در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری، ۵۷ طرح عشایری، ۲ طرح در زیر بخش صنایع تبدیلی و غذایی، پنج طرح در زیر بخش تولیدات دامی و ۲ طرح افتتاح ۱۳۹ طرح کشاورزی در آذربایجان غربی در زیر بخش تولیدات گیاهی است.

تعداد ۶۱ طرح سیستم‌های نوین آبیاری از مجموع ۱۳۹ پروژه قابل افتتاح، در مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی با اعتبار بالغ بر ۶۹ میلیارد ریال و اشتغال ۲۹۵ نفر مستقیم آماده بهره برداری شده است که ۵۵ طرح به مساحت ۴۰۷ هکتار اجرای انواع سیستم‌های نوین آبیاری و ۶ طرح پوشش بتنی نهر، کانال آب بر بتنی و مرمت و بازسازی قنات است.

تعداد ۱۲ پروژه منابع طبیعی و آبخیز داری از مجموع ۱۳۹ پروژه قابل افتتاح، شامل طرح‌های حفاظت از خاک و پیشگیری از فرسایش در عرصه آبخیزهای خارج از حوزه سدها در سطح استان به مساحت ۲۲.۸ هکتار و با اعتبار ۱۶۲ میلیارد ریال و اشتغال ۳۲۵ نفر به صورت مستقیم در سراسر استان افتتاح می‌شود.

تعداد ۵۷ پروژه عشایری تأمین آب شرب سالم و بهداشتی از مجموع ۱۳۹ پروژه قابل افتتاح با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده است.

تعداد ۲ طرح تحت عنوان احداث سردخانه ۱۰ هزار تنی در تکاب و طرح تولید کود عالی با ظرفیت ۶ هزار تن در شهرستان نقده از مجموع ۱۳۹ پروژه آماده افتتاح، در مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی با اعتبار بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ نفر مستقیم آماده بهره برداری شده است.

تعداد ۵ پروژه از مجموع ۱۳۹ پروژه آماده افتتاح، در زیر بخش تولیدات دامی با اعتبار بالغ بر ۶۶ میلیارد ریال و اشتغال ۱۳ نفر مستقیم نیز آماده افتتاح شده است.طرح‌ها شامل یک طرح پروار بندی بره ۵۰۰ راسی، مرغداری گوشتی با ظرفیت بیش از ۷۵ قطعه و یک طرح گوساله پرواری و دو طرح گاو شیری با مجموع ظرفیت بیش از ۱۴۰ رأس است.

تعداد ۲ پروژه در زیر بخش تولیدات گیاهی با اعتبار بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال و اشتغال ۶ نفر مستقیم آماده بهره برداری شده است که این طرح‌ها شامل یک واحد گلخانه و طرح انبار تهیه و توزیع نهاده‌های کشاورزی در شهرستان خوی است

کد خبر 4358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha