دولت عراق: نمی پذیریم به دلیل اختلافات سیاسی، کارمندان اقلیم کردستان متضرر شوند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – سخنگوی دولت عراق با اشاره به تصویب قانون استقراض دولت برای جبران کسری بودجه، بدون حضور نمایندگان کرد گفت: دولت، نخواهد پذیرفت به دلیل اختلافات سیاسی به کارمندان اقلیم کردستان زیانی وارد شود.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "احمد ملا طلال" در این باره گفت: بند حقوق کارمندان اقلیم کردستان، در قانون استقراض گنجانده نشده است و توافق بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان، شامل پرداخت 320 میلیارد دینار به اربیل می شود.

سخنگوی دولت عراق افزود: این مبالغ براساس بودجه سال 2019 مورد محاسبه قرار گرفته است و دولت کنونی سهم 250 هزار بشکه و درآمدهای فدرال را از سهم اقلیم کردستان، کسر می کند.

یادآور می شود در قانون استقراض دولت عراق، بند مربوط به حقوق کارمندان اقلیم کردستان گنجانده نشده است. این در حالی است که بغداد و اربیل در آگوست/ مرداد گذشته به توافقی دست یافتند که براساس آن، قرار است تا زمان دستیابی به توافق نهایی درباره اختلافات بین طرفین، بغداد برای تأمین بخشی از هزینه های کارمندان اقلیم کردستان، ماهیانه 320 میلیارد دینار به حساب دولت اربیل واریز کند.

در ماه آوریل/ فروردین گذشته دولت بغداد به نخست وزیری عادل عبدالمهدی با ادعای عدم پایبندی به تعهداتش در زمینه بودجه و واگذاری 250 هزار بشکه نفت به دولت فدرال، اقدام به قطع حقوق کارمندان اقلیم کردستان کرد که دولت اربیل صحت این ادعا را تکذیب کرده است.

در چند ماه اخیر بغداد و اربیل، برای دستیابی به توافقی برای حل مسائل معلق مانده مذاکرات فشرده ای را انجام داده اند.

کد خبر 435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha