پرداخت ٦٠ میلیارد ریال تسهیلات كرونا در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: مجموع تسهیلات درخواستی واحدهای آسیب‌دیده از کرونا در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی 160 میلیارد ریال بوده که از این میزان تاکنون 60 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

به ‌گزارش کردپرس، جلیل جباری در جلسه هم‌اندیشی با جامعه هتل‌داران استان برای پیگیری مشکلات آنها و ارائه راه‌حل با اشاره به اینکه در سال ۹۸ روند رو به رشدی را از نظر توسعه گردشگری در استان شاهد بودیم، اظهار کرد: سال قبل آذربایجان‌غربی در تحقق برنامه‌های سالانه نیز جزء چهار استان برتر کشور بود

جلیل جباری افزود: در ۱۰ ماهه امسال مجموع اقامت در استان ۹۵ هزار و ۱۴ نفر است که این آمار در سال گذشته بیش از یک میلیون نفر بود و با مقایسه این آمار، کاهش ۹۵ درصدی در تعداد اقامت در مراکز اقامتی استان مشاهده می‌شود.

او ادامه داد: همچنین امسال بازدید از موزه‌ها کاهش ۷۶ درصدی داشته است و این خود موجب کاهش درآمدها شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به خسارت یک هزار و 115 میلیارد ریالی کرونا به حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی استان عنوان کرد: امسال برای جبران خسارت واحدهای آسیب‌دیده تسهیلات کرونایی در نظر گرفته شده بود.

او تصریح کرد: در سطح استان ۳۵۹ مورد درخواست برای تسهیلات کرونا ارائه شده بود که از این تعدادی 18 مورد مربوط به تاسیسات گردشگری، 114 مورد مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و مابقی مربوط به حوزه صنایع‌دستی است.

جباری بیان کرد: مجموع تسهیلات درخواستی واحدهای آسیب‌دیده از کرونا در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی 160 میلیارد ریال بوده که از این میزان تاکنون 60 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

او ادامه داد: در سطح استان 64 درصد از مراکز اقامتی و 69 درصد از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام‌ کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بسته‌های حمایتی کرونا در حوزه گردشگری امسال سه مورد بوده است، عنوان کرد: واحدهایی که برای دریافت تسهیلات بسته سوم کرونا ثبت‌نام کرده‌اند تا پایان بهمن فرصت دارند تا از این تسهیلات استفاده کنند.

جباری در پایان با اشاره به اهمیت استانداردسازی مراکز اقامتی استان گفت: در آذربایجان‌غربی تعدادی واحدهای اقامتی استاندارد استان ۴۳ مورد بوده و اقدامات لازم برای استانداردسازی ۱۶ واحد اقامتی در حال انجام است.

کد خبر 4345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha