برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در تنظیم بازار موثر است

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در تنظیم بازار نقش موثری دارد.

به گزارش کرد پرس، طه سمیعی گفت: تنظیم بازار به عنوان مجموعه راهبردی است که در راستای حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان می باشد و هدف از ایجاد آن افزایش رفاه اجتماعی است.

وی با اشاره به این مطلب که یکی از ابزارهای تنظیم بازار برگزاری نمایشگاه است، افزود: معمولا این نمایشگاه ها در فصولی از سال برگزار می شود که حجم تقاضا با توجه به شرایط موجود بالا است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: در ایام عید و به منظور رفاه حال شهروندان نمایشگاه های عمومی در 7 شهرستان استان و فروش های فوق العاده در واحدهای صنفی استان برگزار می شود.

سمیعی ادامه داد: در نمایشگاه بهاره امسال 480 غرفه از جمله مواد پروتئینی، مواد غذایی، آجیل، شوینده ها و دیگر نیازهای سبد خانوار در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: کالاهای موجود در نمایشگاه با حداقل 10 درصد تخفیف نسبت به قیمت متعارف بازار و 15 درصد نسبت به قیمت تمام شده کالا عرضه می شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: در راستای رفاه شهروندان و تامین مایحتاج مردم در ایام عید هماهنگی های با واحدهای صنفی صورت گرفته و در این راستا 420 واحد صنفی آمادگی لازم را برای برگزاری فروش فوق العاده در استان دارند.

سمیعی با اشاره به اینکه یکی از مصادیق ورود دولت در بازار تنظیم بازار است، گفت: تنظیم بازار مجموعه ای از سیاست ها و برنامه هایی است که به منظور ایجاد همگرایی در زنجیره ای ارزش کالاها و خدمات در بازار و حمایت عاملین آن اتخاذ می شود.

کد خبر 43349

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha